onsdag 9 april 2014

Man lär sig och jag gör det så bra !

Så har jag lärt mig något nytt igen och jag har lärt mig att slutföra och avsluta rätt. Ibland är inte saker vad man tror att det är och ibland så visar det sig att det man såg framför sig bara var en illusion. Ni vet - man tror att en middagsrätt skall vara tipp top, man frestas och känner sig in i hur gott det kommer att bli så kunde det lika gärna ha varit  falukorv och makaroner. Inte spännande alls.
Säg nu vidare att jag brukar äta upp allt trots att jag inte tycker om det eller att jag bara reser mig från bordet i ren frustration över äcklig mat, nu har jag faktiskt sagt - jag tycker inte om den här maten så jag avstår från att äta..... typ. Då har jag lärt mig något nytt.

Nu vill jag även bevisa att håller man drömmar vid liv så kommer dom att slå in !!!!! En dag för länge sedan i staden framför landet fanns det behov av en person som Kärringa Nyberg men dom visste inte om det då. 4 tjänster utlystes och 3 fanns inom hennes kompetensområde och arbetslivserfarenhet.Intervjun gick bra och det kändes att det skulle gå bra, bara vänta ett par veckor. Otåliga Nybergskan ringde upp och undrade om tjänsten var tillsatt men det var inte klart än, hon höll då tummarna ett tag till, ett tag till och ett tag till tills det inte fanns mycket krafter kvar och sedan försvann drömmen bort mot horizonten som en luftballong i solnedgången................

Så en dag ( igår ) ringer dom och berättar att jag nu är välkommen.
Dreams are coming true. Plötsligt händer det. Idag är din dag und so weiter. Så nu kommer jag att få komma till min rätt. Butik, försäljning, kläder, lager, ordermottag bl.a det som jag trivs med och som jag gör allra bäst. Kundkontakter, nätverka, service, beta av to do list. Ja grymt är det. Så otroligt glad och tacksam och vill inget annat att bara kicka igång. Nu. Carlssons - detta är för er/dig en känd profilbutik på elevator No body :)

På detta är det helt okej att ta sig ett glas rött en onsdag !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar