lördag 22 juni 2013

Nytt kapitel

Nu är det midsommar och mitt i sommaren och nu har jag bestämt mig för att börja om och göra rätt. Nu finns det inga men , kanske, om jag får tid osv utan nu är det operation Kärringa Nyberg ! Jag menar själsligt, andligt, fysiskt, grundligt, metaforiskt, bildligt PUNKT.

Jag har bemästrat cigg och snus och jag började att löpträna för att ersätta en osund vana och mota Olle i grind med att eventuellt lägga på mig några extra goa "soffkilon" trots att jag ändå förstod syftet med Allen Carrs bok "Äntligen ickerökare ". Vidare har jag skaffat mig nya vanor och avslutat andra och jag har nu ofrivilligt tagit en time out i livet och kan numer fokusera på ............. bör fokusera på mig själv och nu börjar första dagen på mitt nya liv, det gjordes redan i måndags och nu åker vi berg och dalbana men det gäller att hålla i sig i svängarna och när man når dalarna så vet man att det kommer en topp och tvärtom men vet jag att jag skall ta mig någonstans så gäller det bara att hålla ut och hoppas att det inte är en evighetskarusell.

Så, nu hoppas jag att jag kommer att använda mig av detta forum mer frekvent och håll fast er för nu blir det åka av !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar