onsdag 1 januari 2014

Ut ur tunneln och tomma blad framför mig!

Tjabba tjena hallå, kärringa Nyberg is in tha house !
Helt otroligt och kanske fullständigt tokigt men ändå, har fått uppdraget att börja blogga och efter ett par dagars funderande och övervägande samt någon meditationsstund så är det riktigt och sant- on the air again.

Denna gången tänker jag flera saker med bloggeriet, dels så kommer Kärringa Nyberg att skriva mycket om hälsa på olika plan. Allt som innefattar att må bra jag anammar, men på mitt sätt för det känns som att det har varit en röd tråd. Känner man mig så vet man att jag är spontan, dynamisk, har lätt för att låta hela världen få veta när jag har hittat något bra. Men ett varnande finger, läs mellan mina rader och ta till dig det du själv vill göra, jag har ingen universal lösning på att må bra eller bättre, tro mig det har tagit mig ett år att göra teori och nu skall det praktiseras ! Ni kan inte tälja guld med en fickkniv även om jag vill få er till det. PUNKT

Med ens jag började att smaka på ordet blogga igen så började min hjärna att gå på högvarv och jag har massa ämnen, erfarenheter och tankar att förmedla men jag skall försöka att få en bra struktur på bloggen så att jag även får med mig mer än bara dom närmsta sörjande, dvs de vänner och släktingar jag har som har ett litet intresse för min vardag. Andra tanken är att jag måste hålla mig kort för att inte tappa tråden ! Kan jag det ?? Det återstår att se men alla har ett val och aktivt kan välja så vill man inte läsa klart ett ev långt inlägg så är det upp till läsaren att stoppa. Så enkelt är det. I år tänker jag att jag skall vara den jag är och inte skall försöka anstränga mig till något annat eller för att någon annan vill eller man bör vara. Jag måste få kunna bestämma över mitt liv och få leva det fullt ut, först då när människan har fattat det så kommer livsglädjen av sig självt.

Så nu när vi har kommit ur tunneln av 2013 och in i ett nytt år med "tabula rasa " m.a.o tomma blad att fylla med bra saker som främjar oss så hälsar jag dig som läsare och det nya året varmt och ytterst längtat välkommet !!
Ps jag kommer att pilla med layouten så hav förståelse för en rörig blogg under mitt arbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar