onsdag 16 januari 2013

Jas 39 Gripen

Att det skall vara så svårt och inse att man inte är en He-man eller stålkvinnna ! Efter en intensiv höst med mina skygglappar på mig så började det kännas i kroppen. "Maj gad ! Är det så här det känns att bli gammal " tänkte jag, för tänker er en mätsticka som är på en meter. Gör det så konkret som det bara går genom att ta ett måttband eller en tumstock. Medel livslängden är säger vi .... ca 80 år ( 80 cm) och sätt fingret på dom cm som representerar din ålder !!!!! Shit, kärringa Nyberg har levt halva sitt liv alltså börjar jag bli gammal och då måste ju kroppen rosta sönder lite här och där.

Jag tog mig till en läkare för ev lite rostkyddsmedel för satan i gatan var det gnisslade och knakade i kroppen men problemet var inte att jag var gammal och rostig ( pust där andades vi ut lite granna ) utan jag var ute och flög på 8000 meters höjd hela tiden och aldrig gick ner för landning så nu började motorerna bli lite ansträngda och överhettade. Lite vila, värktabletter och antiinflammatoriskt och en nerstigning från 8000 m skulle lösa det sa han bestämt, och så fick jag lära mig ett vackert ord - NEJ ! Jahopp för mig var det ett negativt ord. "Kan du jobba em passet? - nej Är prisändringarna gjorda ?- nej Håller du lönekronorna?- nej" etc men för han var det ett vackert ord. Å andra sidan har han högre studieskulder än vad jag har så jag niger för överheten.

Nu tog jag ju inte riktigt ner planet så där mjukt och stilla och fick applåder utan gjorde en störtdykning och kraschade, inte i Långholmen under vattenfestivalen som Jas 39 Gripen, utan i min soffa hemma men det är ingen fara för svarta lådan är intakt och nu analyserar vi vad som hände på vägen. Mina 110 % ambitioner och min envishet med att allt löser sig och allt går bara man vill är kanske inte den bästa lösningen på allt. Jag vill vara i ständig rörelse, jag vill kunna visa vad jag kan och vill och framför allt så vill jag hela tiden framåt och uppåt. Nu är det ju inte så enkelt om att livet handlar om just bara mig utan jag har familj, släkt och vänner som vill stå på samma scen som mig så ibland får jag ge mig när någon annan behöver strålkastaren på sig. The show must go on liksom..........

När jag har analyserat klart så kommer jag förhoppningsvis att vara lite klokare, smidigare i kroppen igen och inte använda mig av skygglappar och försöka springa ifrån problemen som en naiv tonåring. Kanske kommer värmedynor, rätt andningsteknik och kanske ev förhoppningsvis om jag vågar- lite akupunktur att hjälpa mig på vägen för en ny skön behaglig flygresa där vi mellanlandar ibland och där kabinpersonalen har hög servicenivå !!! Andas in och andas ut........................
                                                               


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar