torsdag 17 januari 2013

Ombytta ofrivilliga roller

Nu när jag inte längre jagar personal, lönekronor,plockar varor, ler mot kunder och löser deras diverse problem, svarar i telefonen som konstant ringer och stressar runt så att allt på deadlinelistorna är avbockade så verkar jag ha bytt ut min svettiga t-shirt mot ett förkläde och dammvippa som en självklarhet. Förut delade vi på hemmasysslorna och visst var det så att the masterchef i huset oftast fick stå för maten och då fick han även han handla den för hans fru som arbetade i en matbutik gjorde ju aldrig det :/ Nej sannolikheten att man får handla ostört i sin egen butik när man har slutat är liten, man vill ju så gärna hjälpa kunderna som frågar om saker och oftast var det så lång kö som man helst inte ville stå för man ville ju hem efter en lång arbetsdag.
  • Nu styr jag upp barnen på morgonen och jag håller på att gå sönder när inget händer, jag vet att jag behöver "stressa ner" men det går sååååååååå långsamt och det är ingen fart i det man gör eller det man inte gör alls. Frukostvärdinna !
  • Sedan ser jag över hemmet, plockar och pillar lite här och där, halvhjärtat . Min feng shui känsla eller projekt gick i stå för nu ser jag bara all skit som skall fram och göras av med- men det är sådan jag är men förhoppningsvis kör jag igång igen nästa vecka.......... så jag tar bara det nödvändigaste typ.Städkärring ! ( förlåt- jag menar städtekniker eller lokalvårdare )
  • Sedan är det dags för utfodringen av den svultna familjen. Allt är klart när husbonden kommer hem så det är bara att sätta sig vid dukat bord och tydligen är det lika lätt att bara resa på sig med för man är ju så trött för man har ju jobbat hela dagen. Den inbyggda radarn säger soffan och tv sedan ramlar locken ner i ett par timmar. Själv har man tag kvar på sin kökstjänst !
Ja men visst ja, jag är ju hemma hela dagarna och käkar chokladpraliner och tittar på repriser av Ricki Lake eller Desperate Housewife´s, så jag skall vara husfru ! Nej idag har jag faktiskt läst om indiska surrogatmammor innan jag somnade ett par timmar efter jag var i väg och lättade på mina tankar och funderingar, handlade på vägen hem och var ute med hunden två gånger mellan dessa arbetspass, mer orkade jag inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar