måndag 14 januari 2013

Kör live !

Japp, det tog inte många dagar förräns det fullkomligt spritter i mina fingrar så skriva kommer jag nog kunna göra men jag måste få ner allt med så det inte blir en enda stor gyttja, urk !

Jag kommer nu ut som en "scanner". En som är scanner skall prova allt, göra allt men, hoppa på massa äventyr osv .Men jag ...... Ja, jag har svårt att fullfölja ett projekt jag tar för mig och det kan vara alltifrån att tillverka smycken, halsband, släktforska, scrapbooka, ordna foton, fixa drömträdgården, föra vardagsbudget,lära mig nya språk, olika livsstilar etc. Jag är värdelös att ro fan i land helt enkelt. I mina förråd och garderober ligger halvfärdiga projekt som jag skall ta tag i när........................................ älven brinner ! Hur många böcker har jag inte om självutveckling ? Jag går in för allt till 110 % men har svårt att hålla fokus hela vägen. ( åh herregud vad skönt det var att bikta sig )
Det sista projektet jag ägnade mig åt var att sortera pojkens lego för att kunna sälja skiten vidare- instruktions häften finns kvar så då är det enkelt att sortera NOT. Vi sitter på en smärre förmögenhet när det gäller Lego Star wars, City, Persia, och några jag inte kan namnet på men dyrt har det varit säääkert 6000-8000, en hel Ikea kasse och några plastbackar. Nu ligger det i små påsar och lådor, påbörjat men inte slutfört, blir så trött.


Något jag alltid har fullföljt är mitt "Släng skit" eller Feng shui och det har jag gjort lite av idag.
Projekt badrum har det blivit :

  • Rensat ut slattflaskor och påbörjade burkar med diverse krämer
  • Organiserat upp skåpen med hygienprodukter
  • Skurat allt allt allt från kakel till porslin
  • Tvättat och lagt på nya fräscha badrumsmattor,hängt upp nya handdukar och duschdraperi.
Hade jag haft semesterminnen kvar i form av snäckor och stenar (samlar inte på sådant själv men en del gör ju det ) så hade dom åkt ut med och hade jag haft saker från ev. ex så hade dom med fått flytta till skräpsäcken. Som belöning på detta så gick jag och köpte mig en ampel lilja som främjar energin i badrummet och en liten lapp som där jag har skrivit " Jag vill att badrummet skall ge själen ro " Är jag seriös ? Jajamän :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar