fredag 14 mars 2014

Bra dagar är bra dagar !

Idag blev dagen bättre än vad jag trodde i natt. Finduskatten blev av med sin tratt igår och i natt vid 03.30 vaknade jag av hans jamande och att han stod på fönsterbrädan och krafsade på fönsterrutan !!! Jag försökte att få tyst på honom men jag tror att sexualdriften var större än mitt önskande. Efter några fräs från Kärringa Nyberg gick jag resolut ner och släppte ut honom. " Ut med dig katta " Nu har jag haft störd sömn i tre dagar p.g.a en katt. Jag somnade till slut in men jag hann höra det pågående kattslagsmålet i buskarna och någon som har ticks mitt i natten för jag hör någon skrika till sedan kommer morgontidningen i brevlådan och så kommer skriket igen, Konstigt ?! Trött var jag iallafall när jag vaknade.
Detoxfrukost !

Efter att jag och dottern hade snabbdejtat en barndomskamrat på hennes arbetsplats med en en stor " du är värd den här " bukett med tulpaner och en blixtvisit hos syrran  och där lämna av lite nyttoprylar " för att hon är värd det" för att underlätta vardagen, och av att döma så hade jag gjort något bra för bägge var tacksamma efteråt. Jag stressade hem och in i affären för fredagsmaten som för familjen skulle bli tacos, själv fortsätter jag min detox och jag åt upp resten av linssoppan till middag. Väl hemma så lyssnar jag på Gipsy Kings när jag förbereder maten och i ett huj är jag i det varma landet i mina drömmar
jag är på väg till den lokala tapasbaren och solen har precis försvunnit ner i havet och den stenbeklädda vägen ner är kantad av lampor i träden och syrsorna har börjat spela sina natt serenader. Musiken och glada röster hörs först på avstånd men kommer allt närmare på vägen ner, det är fortfarande varmt i luften trots att solen har gått ner. Doften från grillarna och andra matställen gör mig mer hungrig och Volare oh oh, cantare, oh oh oh nel blu dilpinto di blu lalallalaa Volaaaaaare............
Mitt i min dröm med hackandet av grönsakerna kommer mannen hem, med sig har han en påse och jag ser redan vart i från den är 
ett paket från
LUSH
Min man är bäst ! Precis vad jag vill ha och speciellt nu när jag detoxar och jag kommer verkligen att njuta av mitt omstylade badrum till detta. Underbart att någon tänker på mig och tycker att jag förtjänar detta, för att jag är jag liksom. Jag blev så glad från hela hjärtat, nu blir det 22 år till !
Sedan som om inte dagen kan avslutas bättre så tar han fram sina paket som en trollkarl ur en hatt. En manchego ost, gröna oliver i vitlöksmarinad, två starka korvar, ett gott surdegsbröd med ingerfära, aprikoser, havssalt, plommon precis sådär spanskt som jag vill ha det. Han har arbetat nära saluhallen i Göteborg och där finns allt i en gastronoms värld och här pratar vi över -disk- service. Nu skall jag ju inte äta riktigt än men en oliv lät sig väl smakas nästan till tårar vad gott det var och vad väl det föll sig så väl in i min dröm. Så underbar denna fredag blev <3


1 kommentar: