söndag 2 mars 2014

Skön söndag

Titta på fotot.....


Jag var inne i Göteborg i förmiddags och såg detta vårtecken- om något vårtecken. !!! Jag märkte faktiskt inte att det regnade ute :) 

Hej hej hej och hå. Jag började med inlägget men blev lite ofokuserad och skulle bara göra något annat en stund och vaknade upp på kvällen, så nu sitter jag med en kopp java och småler lite.
Det här är jag ! Idag har jag varit med min kompis i stan, hon skall sälja sin lägenhet så vi ville bara kolla status och vi tog en day-off dag så här en söndag. Jag såg framför mig en solig vårdag och en brunch på Linne eller en stor kaffe latte mugg sittandes ute under en filt i Haga på något bohemiskt fik, bara vara söndag.
Nu var det ganska hög luftfuktighet när vi åkte. Lägenheten ligger i Linne området men vi åkte in till Nordstan och där bestämde vi oss för thaimat i en nyöppnad restaurang som låg i anslutning till deras asian food supermarket. I love pad thai och den här var suveränt god, men äggnudlar är väl så där kolhydratsbefriande. Men gott va det.
Sedan är det det där med mig och intryck........................ jag måste bara ta in allt runtomkring mig omedvetet och hjärnan går på helvarv. Nordstan eller 5:an huset som det också kallas är inte direkt folktomt en lönehelg eller en vanlig vardag. Kärringa Nybergs hjärna blir kokt. Jag var ute efter en vara på Åhlens sminkavdelning men det fanns inte bara en av det jag ville ha utan många olika märken, tilt med en gång. 
Men jag har haft kul.
Väl hemma landade jag i soffan och skulle som sagt göra ett inlägg men- ja.

Igår firade vi bonusdottern och hennes man för bägge har fyllt år och blev bjudna på middag och tårta som var superduper god att både se och äta av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar