onsdag 26 mars 2014

Känslan som uppstår när.................

Jag blev grymt besviken när jag kom ut på hundpromenaden i morse och vädret inte var som mobilappen sa. Tänk om det kunde ha varit sant för som det är nu så är jag så otroligt less på blåsten som verkar komma från nordpolen. Det blir liksom korsdrag innanför pannbenet och det bara virvlar omkring och stökar ner när jag känner att jag börjar få saker på plats där inne.
                                                 
Nu är jag iallafall inne och har fått i mig en värmande chai latte och försöker att tina upp. Mina vackra fransar sitter på plats ännu och jag kan ju inte låta bli att titta på mig själv både en och två gånger när jag passerar en spegel, jag ser nämligen en snygg brud ;)
Promenaderna brukar handla om att bara vara och röra på sig och ibland har jag försökt att anstränga mig för att tänka på vissa saker men det blir aldrig något bra eller konkret av det utan mest mummel om dagens mat, vad händer härnäst på schemat och sådant där oviktigt och okul. Det slutar ändå med att jag jobbar med magen mellan varannan lyktstolpe och det är ju bra.

Idag började jag nog att utstaka vissa saker som har legat och grott länge om önskningar och att hitta sin grej här i livet. Lite målbilder och konkreta saker som jag faktiskt vill göra och som inte är alltför orealistiskt att uppnå. Jag såg min goalmapp som jag påbörjade för ett par veckor sedan framför mig och då var rutorna halvtomma och lite halvmesiga men nu ramlar nog pusselbitarna på plats. Det känns som jag omedvetet har fokuserat på vissa saker och plockat ut godbitar ur olika saker som jag vill göra till min grej. Allt är inte glasklart men jag tror att om man bär med sig önskningar länge nog så blir dom mer verkliga och då är dom lättare att arbeta med.
Har du precis som jag många tankar om saker du vill ta in i ditt liv så skriv ner dom utan att ens reflektera över hur du når dit, en dag kommer det att visa sig och om inte annat har du ett mål och då är det enklare att lösa en biljett.
En annans sak som är positivt idag är min kalender och vad som står ovanför dagen............
" En dröm slår in"
Jag har många drömmar men några kanske är mer inom en snar framtid och det tackar vi för. Kan det vara samtalet som jag hade på mitt mobilsvar förut ?????? *ler* Det återstår att se i em när jag skall ringa tillbaka. Cross my fingers. Har du kommit igång med lite rensa och röj ? Kanske bara lite.... ? Har du tänkt att det är något för dig och känner att du vill komma igång ? Bra fortsätt att bearbeta dig själv för det är så skönt när du väl kickar igång och börjar, vill du ha hjälp så finns jag !!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar