torsdag 13 mars 2014

Det är inte lätt att vara Findus nu, inte heller hans kattmamma och kattpappa heller


Stackars Findus men det är nog mest synd om oss som tvingas genomlida hans "missanpassade" ( he he he ) krage och hans "missljud." Han var väldigt groggy efter operationen och ramlade omkull lite varstans. Vi fick med oss smärtstillande men det har varit svårt att få i honom. Däremot så har varit så kelen och vill så klart bli kliad runt kragen och detta har jag fått göra även på nätterna !! Kl 04 och framåt så har jag halvsovit mig igenom en procedur som Findus vill ha den, först lite vänster, sedan lägger han huvudet åt höger. När jag slutar så lägger han tratten i ansiktet och då är det mitt på huvudet och sist skruvar han runt sig så att jag skall komma åt hakan och halsen. Det är på natten det.
På dagarna skriker han om att få komma ut och jag skriker lika mycket för jag orkar inte höra mer, det har varit sol ute och idag passade jag på att tvätta upp vinterjackor och städade in våren men jag kunde inte ha öppet och få in den. Benji älskar att ligga i solen och njuta men han har också fått lida för Findus, eller för att vi har bestämt att Findus inte skall få jaga brudar mer. Sicket kattliv ! När han inte går omkring och låter som en "miss(T)lur " så ligger han och ser ut som han har sålt smöret och tappat pengarna. Oj oj oj när han drar sig runt i soffan tungt och pustigt och bara slänger sig ner som om han skulle vilja säga att : Titta vad dåligt jag mår.
Idag tog vi av han tratten, förutom att han blev kastrerad så hade han varit i slagsmål och fått en böld precis under örat och det öppnade man upp under narkosen och tömde. Nu har tratten suttit så att han inte kan klia sig bakom örat så det var det första han gjorde, kliade kliade och kliade så hårtester föll. Ja han kände sig nog befriad.Tyvärr så sitter ju hormonerna i och det är Mars månad fortfarande så det gnälls ändå............

Själv har jag detoxat i 3 dagar nu och det var enklare denna gången. Dels så känner jag inte av några verkningar på samma sätt som förra gången, lite huvudvärk av att inte dricka kaffe men även att jag denna gången har kört smoothies och soppor, förra gången körde jag juicefasta och då var det bara jucie och buljong. Nu har jag lyxat till det jue :) Tomat, broccoli och linssoppa garam masala har det blivit. Jag har to.m gjort mat till resten av familjen utan att bli sugen på ungersk gryta på högrev, färsk lax och pestotorsk som det hitintills har blivit i veckan. En dag gjorde jag tre rätter så att alla i familjen blev nöjda.
Linssoppa garam masala med chiliflakes. Kanske inte ser så god ut men det var den.

Nja på denna även om äpplesmaken kom fram bra men detoxpulvret smakar hö :/

En av mina favoritsoppor all time, tomatsoppa med chili och vitlök.

Jag kan absolut rekommendera en faste eller detox kur, det gör gott för kroppen. Vi städar som sagt överallt, hemmet, datorn, bilen, båten, på jobbet etc men inte oss själva. Det gör gott. Idag har jag varit full av energi och kanske att jag har glömt att energin skulle fördelas på några dagar till denna veckan för idag har jag gått all in på allt. Vi får se. Nu väntar förhoppningsvis en ostörd natts sömn för nu är jag trött. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar