onsdag 5 mars 2014

Vart är du, vart har du tagit vägen ?

Just nu sitter jag på restaurang Bilia i Kungälv och slår ihjäl tiden då bilen är inlämnad på service kl 07,00.Himla smidigt och jag måste få ge ägaren en eloge för sitt tillmötesgående om min speciella frukost nu.
Frukostalternativet är antingen gröt, stek eller korvfrukost men jag vill ju hålla mig någorlunda till min hardcore rivstart så jag önskade : 3 kokta ägg, några skivor ost, kaffe helst med grädde, bacon och självklart fick jag plocka ur dom olika menyerna. Man märker att han är du med kunderna för det är högt i tak och han hinner föreslå menyerna åt gubbarna när dom kommer in innan dom själva har öppnat munnen. Trevligt trevligt.

Nu sitter jag alltså i Kungälv och jag tog med mig laptopen för att kunna följa mina rutiner på morgonen som jag brukar göra. Jag har fått i mig min frukost och tagit minst 4 koppar kaffe och jag sitter nu bara och myser och tittar in alla som kommer in i lokalen som börjar bli lite välfylld.

Jag funderar fortfarande på vad jag vill bli när jag blir stor. Jag har haft många spännande yrken och som jag just då har brunnit för men det känns som om mitt drömjobb fortfarande är kvar att finna. Jag kan absolut tänka mig att vara egen företagare igen men inte ha en butik själv igen, jag vill kunna vara mer flexibel. Jag är så driven och entuiasmerande och låter alla veta när jag har hittat något bra. Konsult kanske, säljare definitivt ja har massa tankar men dom måste ner på papper med och jag måste verkligen göra en kartläggning av mina drömmar och önskemål.

Nä nu tappar jag tråden för nu lyssnar jag halvt som halv på alla samtal som pågår, ägaren söker ett matbiträde, några berättar om byggen som töms på inventarier av oseriösa byggare och någon vill ha en solsida......... Nu stänger jag ner datorn istället för att se ut som en dumjöns som sitter och glor, nu börjar Bilia killarna komma upp så jag antar att jag snart får samtal om att hämta min bil !!!!!! Ja inget sammanhållande inlägg men ack så personifierat för Kärringa Nyberg som älskar när det händer saker omkring henne och när inte saker går i stå.
 Hej hopp


2 kommentarer: