torsdag 6 mars 2014

Someday- we gonna rise up on the wind you know

Det händer mycket i Kärringa Nybergs liv men för mig så står det ibland still. Jag vill så gärna vara två steg fram än vad jag själv är och för mig är inget omöjligt! Allt är möjligt om man bara vill.
Jag har haft en lärorik vecka på många plan och jag vet främst att jag betyder något för någon som i dag har valt att stanna över här i kväll efter en vilodag med mig hela dagen. Vi är otroligt lika på många sätt och det är som om när man är liten och hör "Stackars lille tulle lille otur har han jämt vår kille, tulle lille tulle lu, skrämmer vi det onda - bu !! just det uttalar jag nu fastän jag vet att man skall låta sina barn få pröva sina vingar.
Vi har haft en hel dag som gick i hälsans tecken. Vi hade en lyx frulle när vi kom hem, vi storstädade till härlig musik och då var det väldigt roligt att städa. Vi tog en lååååång promenad i soldis som sedan övergick till höstväder med lilla Benji som skuttade fram på åkrarna vi passerade. Bara pratade och dryftade våra tankar.  Vi noterade även ett och ett annat vårtecken :)
Antingen väljer man att gnälla eller så väljer man att vara kreativ och agerande. Där har vi samma drag, vi har samma drag av att känna oss upplysta, att vi vill så mycket, att vi biter ihop, att vi ständigt skall vara på G eller språng, vi vill liksom inte sätta oss ner och känna efter men det där kan vara våran svaghet.......

Efter en heldag så blev det tända ljus i badrummet och ett apelsindoftande varmt bad med några avsnitt av V.Ä.N.N.E.R  och ett glas kallt rosé för att känna att man kan koppla av, själv sprang jag ut och in i tvättstugan. Nu har jag skrivit ut en hög med intressanta saker som jag skall knåpa ihop något bra i morgon. Man får prioritera ibland, det skall kännas bra och jag vill gärna fylla mina dagar med liv och inte fylla livet med dagar- förstår ni vad jag menar ? inte ??? då är det mer än på tiden och dags att börja ta tag i ditt liv.

Jag vet att jag inte bad om det men jag ville nog få fram en kontentan av inlägget om att alla kan göra fel. För mig som enskild drabbas jag hårdare när jag inte uppfyller en myndighets förväntan eller uppsatta mål, och så är det ju, det köper jag MEN 
jag är även lika principfast som min avlidne far som pekade med hela handen och som den paragrafryttare han var så skall rätt vara rätt ! Jag ser gärna att det står både 1-1 eller 2-1 till mig. Hur skall jag förklara detta i min aktivitetsrapport ????
Jag menar, jag får BARA ta upp aktiviteter som kan ha lett mig till jobb, inte att jag INTE har kunnat vid vissa tillfällen pga någons misstag. 
Hey, jag kan bara göra det som datorn tillåter mig att göra , allt annat är  på en högre nivå och då hade jag kanske inte behövt att starta den där sidan varje morgon !!! Eller ?
Idag lyssnar jag på Flipsyde............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar