fredag 28 mars 2014


God morgon världen. Idag var det så enkelt att hoppa upp ur sängen kvart över 5 :) Det var ljust ute och jag ville starta min dag extra tidigt för att hinna med allt jag behöver göra idag. Jag håller mig till mina rutiner på morgonen. Solhälsningen 3 gånger och sedan lite höftöppnare och sedan avslappning, teét har hunnit svalna så en kopp ljummet citronvatten/te sedan kaffe och något enkelt som ägg till.
Dagboken och kalendern åker fram för planeringen och nu blir det lite omplanering och avbokningar då jag kommer att vara mer upptagen på dagarna men det ser jag som en fördel. Jag hoppades tillräckligt mycket !

Jag bara pratar om den där solhälsningen men det låter ju som en hemlig kod för något eller? En mumbo jumbo sak i ett svart rum med myrror och rök ? Nej då..................
grundernaiyoga.se
Det är en enkel stretchövning, typ. Jag rätar ut kroppen, fokuserar på lugnet och får en bra mjuk start på dagen, vilken bil mår bra av att startas upp i -20 grader en vinterdag ??

Idag står det mycket på agendan och det gäller att smida medans järnet är varmt :) och på tal om varmt så skall det bli en solig dag och det skall resten av helgen också vara, 15 grader och då mjuknar vi upp i våra vintertrötta själar. Nu kommer man att märka hur mycket mer glädje och positivitet som finns i luften bland oss. Grannarna börjar hitta fram från sina vinteriden, folk på stan och i affärer ler mycket mer, det är en lättare ton överlag på arbetsplatser och bland vänner. Man ser en ljusning- så tänker vi här uppe i norr ja !

Hade man bott mer söderöver, förbi skåneland och germanland så hade man haft den här känslan hela tiden för man lever, andas och bor i det klimatet. Så vill jag tro i alla fall, det kommer jag att märka när jag hamnar där nere ett halvår i taget.

Idag kommer jag att köpa hem maaaassa uteblommor som skall få förgylla min entre och min uteplats på framsidan och jag har även en liten inköpslista/önskelista för lite nya vårkläder men jag är så obeslutsam att jag aldrig eller sällan kommer hem med sådant jag har tittat på ändå, kommer inte hem med något alls. Nu hoppas jag att jag har stabiliserat vikten och det är lite mer än 1 år sedan som mina kläder krympte i garderoben, för mycket fukt därinne tror jag visst.......
så jag vill säga att jag nog behöver fylla på den. In med det nya som våren faktiskt står för.
Jag känner mig helt sprallig och tipprig idag, göra klart pappersarbete, möta upp dottern för lite quality time med shopping och doing och varför inte en champagnelunch..... *undrar*
blomsterinköp, kyckling till middag , helg, middag ute i morgon med goda vänner av en present, earth hour i samband med middagen  ta ta ta da da ta da ta nu kvittrar jag vidare och vet ni





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar