lördag 22 mars 2014

lördag utanför boxen

Idag är en lördag utanför boxen. Till frukost åt vi frallor !!!!! Vi äter inte bröd alls men idag gick mannen de 250 metrarna till Coop och köpte deras nygräddade frallor, dock tog jag råg ( som om det gjorde någon skillnad pft ) men resten av mackan innehöll...........
Så det kändes lite bättre. Jag valde att sätta på radion när jag grejade med frukosten men till saken hör att vi absolut inte har någon täckning för radio här i dalen men jag lyssnar på radio över nätet och av en anledning fick jag för mig att leta upp P4 samtidigt som jag tänkte att det var längesedan jag hörde melodikrysset, typ när jag bodde hemma ! Dra på trissor men var det inte melodikrysset och när låten spelats klart och jag sa hörde frågan och kunde svaret så tänkte jag inte mer på det. Nästa fråga och låt kunde jag med och till slut tog jag fram tidningen och själva krysset och plitade ner allt jag kunde, en fråga fick jag ringa mamma om- gamle svarten, en artist var helt självklar, vi spelade den på pappas begravning så kan jag tyska så är det den låten.

Ja alla svar satt och jag funderar på om jag inte skall skicka in det.

Efter frukosten tog vi våran 1 timmes promenad i vårsolen. Vi har laddat inför det nya på byn idag. Vi har förärats med en ny restaurang som vi tycker om. Mr Johansson är till namnet trots en asiatisk inriktad restaurang som nu även har det mongoliska köket på menyn. Det bästa är att det är buffé och blandat med svensk husmanskost så även om man inte tycker om kinamat så finns det alternativ ( typ för den kräsna och vissa barn) Det nya är att man plockar åt sig råvaror och ger till kocken som brassar i ordning rätten där och då. Vi hade bokat bord så vi kom in och fick plats vilket många inte fick :/ Lyckat och gott var det och nu känner man sig så som Benji ligger
Ja en lördag utanför boxen, inte för att vi har tråkigt i vanliga fall men det var en lördag som inte var som andra lördagar och det tycker jag om. 
Självklart har det hänt andra saker under veckan men har man inget bra att säga så skall man vara tyst ! det har blåst och jag ogillar när det blåser och det framkallar en liten satan i mig............så tyst Kärringa Nyberg tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar