tisdag 25 mars 2014

En egen dag en måndag !

Tänk vad skönt att man inte vet vad en dag kan innehålla iförväg ! Igår var en sådan dag. Jag skulle få ny färg på mina naglar för det är sådant jag unnar mig när jag inte lägger pengar på giftpinnar längre. Jag trivs så mycket bättre med snygga naglar än en cigg i munnen :)

Jag ville ha vårnaglar med färg och speciellt mot påskens färg och självklart är jag superduper nöjd som alltid !

Jag är lite spontan och tycker om nya saker och här kom nästa grej. Jag fick förfrågan om att vara provmodell för fransförlängning då ett nytt material och teknik skulle testas och jag antar att jag fick frågan just för att jag inte är blyg och orädd. Ja absolut, tänkte jag. Det kan ju vara roligt att prova något nytt, vad jag inte visste var att jag skulle göra det NU NU. En prövning för mig vill jag lova men jag fixade det och fint blev det med. Vilken skillnad ! Jag kommer att strutta runt i byn med gala ögonfransar en tisdag kanske, härliga tanke. Tack för förtroendet att tillfråga mig !!!! Ett gruskorn blev till ett guldkorn en måndag.
Japp det var det jag ville dryfta här och nu när det gäller mig. 

Solen skiner och vårens ankomst gör sig mer påmind. Det är nu det spritter i mig med och jag fullkomligt blommar ut och får så mycket energi och det mina vänner kommer jag att dela med mig av i en serie av " Kärringa Nybergs tema vår " Jag vill dela med mig av min vardag när dagarna är som bäst, dvs solen skiner och jag känner för förändring som faktiskt våren står för. Jag är inne i en kreativ fas och det handlar nog mest om att jag fångar upp mina tankar och ideér och har lärt mig att strukturera upp och prioritera saker. Allting blir så mycket enklare då.
Jag är en "to do list" person men problemet har varit att jag bara skriver ner saker, gärna på 30 olika ställen som skall eller bör göras och så tar jag några djupa andetag och tänker- vad är viktigt ??? så gör jag det och sedan ligger dom andra uppgifterna kvar och blir ogjorda men.....................

det var förr !!! Nu har jag andra strategier. Jag sätter mig ner varje morgon efter yoga, kaffe och hundpromenaden tar fram min dagbok med vackra budskap och fina sidor och gör dagens anteckningar i boken.
Sedan skriver jag ner alla tankar och saker som jag tänker måste göras på ett block. Allt som jag tänker på skall utföras, kanske inte idag men en annan dag så allt kommer ner på papper och inte fastnar i mitt huvud. Efter det så prioriterar jag ( har jag lärt mig ) A,B,C uppgifter detta hamnar till slut i min kalender. Pronto och perfekt. Just do it liksom. Sådan är jag, nu skall tilläggas.
Idag ser listan ut ungefär så här:

  • Njut av dagen här och nu
Nä jag behåller resten själv och nu skall jag ta tag i alla mina A uppgifter. A står för det som måste göras här och nu eller senast i morgon. Viktiga saker som att betala räkningar, för att inte få påminnelseavgifter tex. Jag kommer att gå in på det i mitt temabloggande som står som en B uppgift för mig men kanske som en C uppgift för Elsa, alltså inte viktiga saker men som kan vara bra att ha gjort. Så, gör som jag och tänk njut av dagen här och nu och låt bara vackra, glada, kärleksfulla tankar komma fram och fokusera på det. Jag vill jättegärna ha en sådan där Sollista på Spotify med låtar och musik för soliga glada dagar och ber om hjälp, vilka låtar måste jag ha på den ? Jag samlar på mig låtar och sedan delar jag den så kom med ditt tips. Självklart kommer den här låten att finnas med : The sun is shining !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar