tisdag 11 mars 2014

Detox med kurera.se

Jag kör en detox igen ! Bara sådär, nej jag vill faktiskt nollställa systemet igen efter Lchf som inte fungerade på mig. Min man tappade 10-12 kg men jag tror att dom som mest är i behov av att gå ner faktiskt svarar på den. För mig är det dock FETT förbränner FETT och jag mår ypperligt utan kolhydrater och jag har ju inte ÖKAT i vikt av kosten utan står kvar och pendlar där jag var efter första detoxen.
Nu är våren här och det känns som om jag vill rensa ut ( kanske kan tappa dom där sista obekvämhetskilona som gör att det saknas lite tyg på favoritjeansen ) och börja om på noll.

Denna gången hängde jag på Kurera.se s detox och dom började redan idag så då gör jag med det. Här var det inget färdigt paket som jag köpte förra gången utan tips och recept på vad man kan äta hrmm dricka under detoxen. Jag köpte däremot Renée Voltaires Super greens juice mix som jag tillsätter 1-2 tsk i vätska. Sedan är ju favoriten örtsalt och den kan jag få använda hur mycket jag vill nu när jag gör min mat !
Nu mumsar jag på min kalla tomatsoppa och jag tänker att jag sitter på min altan i Spanien och äter en gazpacho, till kanariefågel kvitter :)

Våren, mars månad och katt då säger vi - sicket himla liv ! Det bråkas och kivas i varenda buske och bakom varenda knut i området med hormonstinna hanar som beter sig lösaktigt och går från dörr till dörr.Man kan vakna på natten och tro att någon håller på dö, och detta fräsandet.  Där sitter honorna och väntar in sina halvmesyriga uppvaktare med sår och tovig päls efter en fajt. Våran katt är knappt hemma på nätterna och går bara im på morgonkvisten för lite proviant sedan försvinner han iväg igen. Hunden markerar ganska tydligt på katten att han "luktar gott " så vi vet allt vad han pysslar med, men .............. nu ligger han på uppvaket hos veterinären så nu har vi tagit vårat samhällspliktiga ansvar som kattägare med en kastrering. Förra sommaren så hette det att Findus var far till alla barnen och så kanske det var. Minst två i allafall och vem vet vad han har hunnit att göra i år men inget underhållsbidrag betalas ut härifrån inte. Det är lite synd att det är så mååååånga katter i området och att dom är så keliga och inte vet att det  bara är Hjördis på 3:an som är snäll och bjuder på något gott, Bengt på 21:an vill inte ha in dom bara för att han har altandörren öppen och bla bla bla bla . Nu har vi som ansvarsfulla ägare gjort vad vi kunnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar