tisdag 11 mars 2014

Glädjekonsult ???!!! Goalmapping !

Jag sa helt taget ur luften att jag nog skulle vilja bli glädjekonsult ... mannen tittade på mig och frågade vad en sådan gjorde. Jag svarade att det visste jag inte för jag har inte klart för mig hur min affärside skall se ut men jag vill bli konsulterad och vaccinera folk mot negativa tankar och ordinera glädje i olika former. Kanske åka runt och föreläsa, få injicera lite positivitet a la Kärringa Nyberg. Jag kände hur mannens pessimism skar igenom min själ när han ratade den ideén. " Björn Ferry är en person som skulle kunna göra det nu när han inte skall tävla längre och vill försörja sig på något, han är lagom rolig och är ett känt namn redan " sa han.


Jag vet med mig att jag har lite tokiga och ibland helt orealistiska tankar men för mig finns inte ordet DET GÅR INTE, nej det finns inget som heter så. Man måste pröva först och sedan säga att det kanske behöver slipas på lite men allting kan gå om man vill. Jag startade ett företag av en dröm jag hade. Jag stod bakom en disk och sålde godis både till privatpersoner men även mot företag. Jag köpte litteratur om gerillaföretagande för att vara ett steg före konkurrenten och för att skapa nya relationer med mina kunder. En av kunderna rekryterade mig till sitt företag så jag sålde min verksamhet och blev anställd. Ångrar jag mig- nej inte för vad jag gjorde då. Jag har lärt mig att aldrig ångra det som har hänt, bara det som inte har hänt.
När vi kom hem från promenaden googlade jag på glädjekonsult och : bling bling bling, det fanns något som hette så. Jag läste som snabbast på olika sidor och japp något liknande det.
                                                         
Senare på em efter maten och kaffet satte jag mig med en tidning som jag bara ströläst innan, sådan är jag, så läste jag en artikel om goalmapping. Nu har jag hört namnet Anthony Robbins två gånger, en gång av min yogalärare och nu läste jag i Hälsa om han och det sa KLICK ! Precis en motivationscoach vill jag bli. Jag vill kunna hjälpa andra att hjälpa sig själva, det handlar om att komma ur sitt vanliga tankesätt. Det där är verkligen jag. Drömma, visualisera, konkretisera, agera och utföra. Vad det än handlar om. Nu skall jag själv sätta upp en goalmapping om att bli en som lär ut detta :) Kanske så. Jag vill så gärna känna att jag gör något som utvecklar mig själv och som jag brinner för. Jag läste om Kajsa Bergqvist i Gp's Två dagar och hennes resa från att sluta med idrott till att vara där hon är idag och att det i stort sett berodde på slumpen men för mig är det att hon var öppen och mottaglig för tecknen. Så vill jag också att det skall ske. Jag har fått till mig att jag skall stå framför andra människor och sälja saker t.ex hälsokost, smink och andra varor, jag vet inte riktigt vad det kan vara men jag påverkas nog av mina val när jag tänker på det.

Så nu skall jag goalmappa med hjälp av mallen i tidningen och komma fram till vad jag vill med allt i livet. Att det kan vara så enkelt ibland !
Resultatbolaget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar