måndag 17 mars 2014

Grönt är skönt och GOTT

Nu är jag "resetad" ! Jag är nu klar med min detox helt och är så supernöjd med hur det gick och hur jag känner mig nu. Lite väl speedad kanske eller så är det all positiv energi som fullkomligt flödar som en vårflod- ha ha ha !
Förra gången körde jag en juicefasta 5 dagar med 2 dagar upp och ner trappning och det funkade utmärkt men det var som en försmak bara, en lite apfertif kan man säga. Då följde jag ett schema som kom med i ett paket med färdiga juicer, buljong och te. Å inte att förglömma saltet ! Det var första veckan i januari och jag jobbade några av dagarna och rörde på mig på det sättet men annars tog jag chansen att ta det lungt.
Nu hängde jag på Kurera och jag hade tänkt att göra en vårstädning av kroppen inom kort men tillfället dök upp att göra en detox med andra och lite coachning på en blogg.
 Nu har jag druckit smoothies och soppor i 5 dagar av bara bär och grönsaker. Jag avslutade på lördagen med ett varmt bad och mina nya produkter jag fick av mannen från Lush, aldrig förr har ett bad varit så skönt som då. Hett vatten och scrub så det sista av gifterna lämnade kroppen. Jag har en sådan skön känsla och kroppen känns så bra. Prova det ! Ta över en helg bara, jag hjälper gärna till.

Lätt mat efter en detox. Torskrygg ärt och blomkålspure med brocoli skirat citronsmör. 

Idag är en pustig dag som Nalle Puh hade sagt. Jag har varit ute med hunden men blåsigt väder är inget för mig. Tro mig, jag skulle kunna framkalla horn och eld ganska snabbt. Förutom det eller kanske tack vare det så ligger nätverket nere här hemma och jag tror minsann att jag passar på att ta det som ett tecken på att min datortid är över. I´ll be back !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar