torsdag 6 februari 2014

Ätbart/ hållbart


Sour kiwi med ägg och majonnäs


Egengjord chokladmousse med grädde toppad med kiwi

Ja bilderna förmedlar nyttigt för mig just nu. Jag gjorde egen chokladmousse i går kväll på 8p1% choklad, grädde, äggula och kiwi. Thats it. Sour kiwi längst upp är clementiner, kiwi och vaniljkvarg, ägg och majjo. Thats it. Det är så enkelt att bara slänga ihop en smoothie. 


Nu när jag har gått in i en ny fas i livet efter time outen så letar jag mer än någonsin på att hitta rätt för mig med en gång. Jag vill helst undvika att leta, töla, och vänta in saker. Jag vet att det är den enda vägen men där behöver jag stödet och feedbacken från mina nära och kära. Lite granna " ohohoho hold your horses " För mig finns inga väntetider och köer, ingen som kan säga att vänta lite men idag har jag faktiskt få det bekräftat, att jag inte kan springa ifrån allt eller ta 5 steg i stället för ett och att stanna upp och känna efter. Det jag trodde att jag har jobbat med i ett helt år är inte i mål. Jag måste fortsätta ta det lungt och skynda långsamt.
Nu blev jag lite djup och det var inte dit jag ville komma :/ 
Min bonusdotter har varit ute och rest och varit i Irak i en månad. Hon köpte med sig en sak till mig 



Ett komplett ögonskuggs set. Nu vill jag ha vår och klä mig i pastellfärger ! Det är ju det där med att hitta sig själv och det som får en att må bra. Jag har inget bas smink med cremer och prytslar eller speciellt märke som jag alltid handlar. Jag tycker om Lush, Yves Rocher rent etiskt, modebutiker som H&'M och Lindex för bra priser och tillgängligheten osv så jag har ingen direkt röd tråd i min sminkväska. Faktiskt ingen direkt sminkstil heller, eller klädstil, eller frisyr, eller heminredning, eller .......... jag är mig själv men jag provar allt som faller mig i smaken. Jag skulle vilja ha en personal styler som hjälper mig att hitta den röda tråden så att jag slipper hatta fram och tillbaka och testa saker för stunden. Jag vill ju ha något hållbart ! Jag är en fönstershopparen av rang, jag önskar mig så mycket att jag blir helt tom när jag väl skall handla. Jag får börja med att göra moodboards. Jag hittade Bagaren och kocken idag. Vilken dröm för lilla mig ! Jag skall försöka få med mig manen dit till helgen. Jag fick mina skålar igår, så bra och vilken lyx !
Så lite ur temat ätbart och hållbart och för att inte stöta och blöta så säger jag tack för ditt intresse.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar