fredag 21 februari 2014

Ett slag för alla som vågar bryta sig loss och som har lärt sig att dansa i regnet

Jag hade egentligen andra planer än att göra ett blogginlägg just nu men............. jag fick en ärlig intution och en sådan varm känsla av alla starka, underbara, står-upp-för- den - hon- är , kämpande, utvecklande kvinnor jag har runt omkring mig. Jag har aldrig tänkt så innan för för mig är alla och envar en egen individ oavsett kön, hudfärg, etnicitet osv. Men nu har jag blivit uppmärksam och nu måste jag bara skriva Ni är bäst !!!! Stå på Dig annars gör någon annan det! Du är min hjälte, Du är grym, underbar och fantastisk. Följ ditt hjärta, gör det som känns bra för dig. Jag finns ett telefonsamtal bort. 
Det här är personer med olika bakgrunder, olika förutsättningar och olika styrkor bemästrar svårigheter som vi stöter på i livet och som väljer att se bra saker i det som hänt eller händer och faktiskt gör något åt det. Dom konstaterar sin situation, vänder det till en energi och låter det bli en livseld. Det handlar inte så mycket vad man kom ifrån utan vart man är på väg och att man går framåt.



Förlust

För sju månader gick min pappa hastigt och oväntat bort läs här . Han var av den äldre generationen som stod för ramar, regler, peka med hela handen, etik och moral så vänder jag mig inte om om någon visslar så är det för pappa alltid sa att " du har ett namn, man visslar bara på hundar " typ. När jag bestämde mig för att säga upp mig från en arbetsplats och ta en time out i livet så stod min pappa bakom mig till 250 % och sa tvärtemot än vad jag trodde att " jag skulle aldrig uppmuntra mina barn att stå utan jobb, men du gjorde var alldeles rätt." Älskade pappa, jag trodde aldrig att du skulle säga det !!
När man mister en anhörig så är det en del av sig själv som försvinner. Ett stöd, en klippa, en älskad mormor eller farmor, någon man har växt ihop sig med, en bror en syster ja saknaden finns där och påminner smärtsamt om förlusten. Jag vet själv hur det var när det svarta hålet öppnade sig och man trodde att man skulle falla i men, man lever man fortsätter och lever vidare, dock med saknaden men man lever. För sig själv, för sina barn, för sin omgivning.

Utveckling

             
Anpassa dig efter rådande förhållanden. Se situationer för vad det är och utvecklas, lär dig att dansa. Bryt med allt som får dig att må dåligt för ditt liv kommer inte i repris. Gör mer av det som ger dig energi och låt bli det negativa. Utvecklas utifrån där du är idag. När man bryter sig loss från gängse norm som jag gjorde för ett år sedan kom självklart skulden , vad skulle folk säga ? Idag så kan jag bara konstatera att YES jag gjorde så rätt. Jag har lärt mig så mycket mer på vägen, blivit så mycket starkare som person och blivit så medveten om hur min kropp fungerar och vad som gör mig glad. Jag vet nu vart mina gränser går, jag kan säga nej och ta bort sådant som gör mig frustrerad.
 Vad har min familj fått ( mindre sparkonto ) ?! En levnadsglad mamma/fru som utstrålar energi ??? Ja bland annat plus alla andra fördelar som kommer när man lever i en bra balans i vardagen. När jag jobbade extra i ett par månader så fick jag lägga upp mina rutiner för att få ihop en vardag utan stress och hoppa över saker vilket gjorde att jag eliminerade moment som tidigare skulle få in mig i ekorrhjulet igen. Jobba, sova, jobba sova. Bara det att kunna äta frukost och lunch i lugn och ro på en arbetsplats var guld värt, sedan middagen hemma som hade planerats på söndagen så jag visste vad jag skulle göra och inte stå i kö i en underbemannad matbutik där man greppat något i farten när man äntligen kom ifrån sin arbetsplats för att man aldrig kände att man var färdig. Nä jag börjar svettas............
Jag gjorde något åt det !!!!!!!

Stå upp för den du är

Ja herre gud, jag omges av sådana underbara tjejer. Slutat att röka, börjar att träna, säger sin mening, ber inte om ursäkt för att dom finns för att dom upplever sig som stora eller för små. Jag kanske upplevs som en flum flum med mina meditationer, vackra budskaps kort, att jag får lite andlig vägledning ibland osv. Jag vet tjejer som har skinn på näsan som uttrycker sin personlighet på sina sätt, som egentligen inte alls bryr sig om vad andra tycker om deras liv och leverne och det känns så inspirerande att ha dessa i min närhet.
 Nu fick jag precis dagens kort från Kreativ insikt och av en händelse så.........
Fick jag det här kortet !!!!!
Ja, det känns som att det här blev en sammanfattning !!!
Jag säger bara TACK FÖR ATT NI FINNS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar