fredag 7 februari 2014

Freaky friday

Jag var på väg att göra ett inlägg efter jag lämnat mamma efter en storhandling och innan jag började dammsuga och våttorka golven i köket men det blev inte av. Jag hade förmodligen förmedlat att det var fredag, freaky friday och att jag var full av energi och på ett medryckande humör !!!! Jag är för det mesta en glad skit och skulle nog sällan förmedla annat :) Kanske att jag skulle kunna uppfattas som provocerande men ...........

Det var väldigt glatt och allt gick av bara farten. Jag lagade en god köttfärssås som verkligen fick gotta till sig i en gryta som jag sedan serverade tillsammans med stekt vitkål som spagetti. Det blev en riktigt krämig och gräddig köttfärssås, jag gjorde för husfridens skull en utan champinjoner och paprika till barnen och deras pasta.
Nu sitter vi här och kollar på OS invigningen, jag gjorde ett fruktfat med choklad och kokos att smaska i sig. Man får lov att fira hjärtans dag innan den 14/2 alla andra dagar.
Precis när jag har tagit det här kortet kommer en sekvens i invigningen som visar väldigt mycket färg och ryska kupoler och det får mig att tänka på en duktig tjej i Vårgårda som tatuerar. Än så länge är hon elev eller lärling men hon är grym, om jag bara hade vågat. 
@madnoras
Skulle jag våga tatuera mig, varför vill jag det ?
Vad vill jag ha som beskriver mig för det vill jag, något som kan fungera som ett id kort för mig. Jag har en bild och ett symbolik jag vill ha men är den bra nog ? Släpper det !
Jo alla <3 dag nästa fredag, så här gjorde jag 


Lite mysigt. Rosorna är från sonens gudföräldrar och alla rosor i buketten var inte döa så jag använde dem och skapade något nytt.
Jag är stolt bonusmormor till två underbara varelser, idag fick jag hämta ut en sak jag beställt på posten, en liten prinsessklänning.

Så underbart söt !
Jo sedan var det där med äldre och det nya ! Idag när jag var och handlade med mamma så använde jag mig av en shop express scanner fast för mammas räkning. Hon ville precis som jag samla 10 kvitton av Gevalia / Tassimo paket så att hon med kunde beställa en Tassimo på Festivalfika . När vi scannade ett Tassimopaket så fick jag det där plinget som talade om att jag scannat en kampanjvara. Nu blev det nog lite fel men mamma blev som ett spöke och frågade om det blev rätt. Hon ville ju bara ha sina 10 paket och få sin Tassimomaskin. 
Vi hade nog kunnat köpa både en och två och kanske 10 maskiner för det priset.
Stackarn, hon blev helt förtvivlad. Hon ansökte om medlemskort i den aktuella butiken men samtidigt som hon var tvungen att scanna kvittot för att komma ut genom grindarna så sa hon att det där med att blippa varor och kvitton inte var hennes grej. Jag förstår henne och alla andra äldre. Att handla eller posta brev är inte samma sak som att göra en vardagssyssla, det handlar lika mycket om att få sig en pratstund och en mänsklig kontakt och kommunikation. Jag kanske är den där personen som ser till att allt det praktiska ombesörjs och kanske inte tar mig tid att bara stanna upp och bara fika eller sitta ner en stund. Tänk på att du inte kanske får tiden tillbaka, fånga stunden och lev för dagen och för dina nära, ibland kan det kännas försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar