lördag 22 februari 2014

Relalalalalaxad lördag i hälsans tecken

Jag fullkomligt älskar att boosta min kropp och sinne med bra saker. Min önskan är såklart att få jobba med just det jag brinner för psykisk och fysisk hälsa och eftersom det är så brett så finns det massa luft att fylla. Nu har jag invigt mitt "nya" badrum ! Ansiktsmask, scrubvantar, apelsinolja i badvattnet, ett glas gott, skön musik, tända värmeljus, mysig inredning och tidningen Hälsa. Härligt !!!
Idag satte vi upp hyllor på väggarna.
Canvastavlan är ett foto från våran barnfria semester på Cypern
Ansiktsmask, skön musik, scrubvantar och ett glas gott.

Tidigare idag gjorde jag en hälsodrink, enkelt, billigt och snabbt att tillaga när man har en råsaftcentrifug och en stavmixer.

  1. 1 rödbeta
  2. en halv blodgrape
  3. en halv dl lingon
  4. 3 myntablad
  5. 1 msk honung
Jag körde rödbetan och blodgrapen i centrifugen och mixade sedan detta med lingon och myntablad. I slutet smakade jag av med honung
Ruby red !!!!!

Jag var fortfarande mätt från gårdagen så jag behövde inte äta på hela dagen förutom då Forsmans goda te och denna.  Vi åt kycklinggulaschen från igår och idag gjorde vi blomkålscouscous till och det var supergott. Jag river blomkålen i mixern, häller ut det på en plåt och häller på en kryddblandning av paprikapulver, vitlök, spiskummin, salt och peppar och blandar runt. In in ugnen 180 grader  i 15 minuter.
Självklart blir det en efterrätt till detta ! Egengjord chokladmousse med grädde och hallon. Lätt plätt rätt. 
1 chokladkaka 70% 100g
2 äggulor
4 dl grädde
1 tsk vaniljpulver
Hallon
  1. Smält chokladen i ett vattenbad
  2. Vispa grädden och vaniljpulver. Lägg över hälften i en annan skål och in i kylskåpet.
  3. Dela  äggen så att du har gulorna kvar, häll ner dessa i grädden samt den smälta chokladen. Rör runt så att allt blandas. Häll upp moussen i cocktailglas eller portionsformar och låt dem stå kallt i 30 minuter i kylskåpet.
  4. Servera med hallon, grädde och riven choklad.

Jag har gjort eget vatten som skall stå tills i morgon. Här är en citron,lime och clemetin blandning och tidigare idag gjorde jag en blåa bär med pepparmintste. Spännande och gott .
Det här blev ett enda lång matbloggsinlägg men vet du vad ???  det är inte för att showa off utan för att inspirera till att kanske prova något eller kanske göra något själv.  Jag brinner som sagt för  må bra relaterade saker och det går i största möjliga mån till allt man kan göra eller påverka själv. Nu är det lördagskväll och jag skall sätta mig tillbaka och titta på tv, inte "Mello" iallfall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar