fredag 14 februari 2014

Vaknade till fågelkvitter på alla hjärtans dag !



Vilken härlig känsla det var att vakna upp till fågelkvitter, det var så länge sedan man hörde det där speciell kvittret och som jag gissade bakom nerdragna persienner och fördragna gardiner så var himlen blå. Är det så att fåglarna precis som vi i allmänhet blir glada av klart väder ?
Ja det börjar närma sig våren och jag vill nog ha lite mera ljus nu.
Gårdagens maträtt i rött tecken. Salmings viltgryta med egna kantareller och lingon från höstens skörd. Lite lyx är det. Jag är ju med i middagshjalpen.se och samlar poäng och söker inspiration för min matlagning så detta recept kommer nog att synas där.
Idag är det ju alla hjärtans dag men jag tänker att dagen mest är till för sådana som kanske inte riktigt ha fått till det, ni vet sådana som fortfarande flörtar med varandra. Vi andra som redan har en hjärtevän uppvaktar väl varandra ändå eller ??? Oavsett vilken dag menar jag ?! Här är det så och då känns inte det lika jobbigt att man inte får något den dagen.
Det här var en bra sak att ge bort för den gäller året runt plus att man blir lite mer............hmmmm om man inte............. hmmmm nej men om man vill få lite mer eld i glöden så att säga. Min man fick det här häftet och har bara utnyttjat en i och för sig men det går ju att återanvända saker ;)
Tips om man vill designa egna biljetter eller checkar !
                                

Ja och allt mitt emellan. Man ger bort checkarna till sin älskade, antingen gör man dom själv med hjälp av vackra små kort tex. Idag kan man ju även bara låta sig inspireras av alla hjärtesaker. Jag kommer att använda mig av en pepparkaksform idag, självklart ett hjärta.Man kan föra coola stekta ägg, hjärtsmörgåsar med hjärtpålägg. Man kan pudra florsocker över en god chokladkaka eller varför inte i en latte ?  Man kan bädda rent sängen och offra en ros eller två som man strör ut rosblad av i hela sängen. En droppe röd karamellfärg i kokoset som man rullar chokladdoppad frukt i
En ros i ett punchglas är vackert.
Ja herregud vad mycket man kan göra för dagen och alla andra dagar på året för att visa uppskattning och sprida lite mer kärlek omkring sig.
Mitt tips ändå är att :
Älska dig själv först innan du delar med dig till andra !!!!!!!!!!
Jag vill gärna se era kärlekshandlingar vare sig dom är till er själv eller andra. Låt mig få inspireras, vad gör du av denna dagen, är jag inne på rätt spår ? Vem får dina hjärtliga handlingar idag ? Partnern, barnen, hunden, du själv, mamman vem ger du ditt hjärta idag ? 
Nu är jag kärleksboostad upp till tänderna. Tack livet !
Ps, idag har min man kommit ner till 10 tappade kilon tack vare min matlagning och kost och hans träning, en extra hjärtebra sak till honom idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar