torsdag 27 februari 2014

Little miss sunshine familj -stolt sådan

Nu har jag precis avslutat en lååång frukost med min stora dotter som inte bor hemma så mycket längre. Hennes pojkvän skulle vara i krokarna i morse så kl 07.00 satt vi och åt en lyx frulle och faktiskt där bröd ingick !!( ingen av oss äter vitt mjöl nuförtiden). Vi satt med tända ljus och soft musik i bakgrunden, maten blev så mycket godare på något sätt.

Egengjort citrusvatten med mynta passar bra att dricka innan frukost.



Benji luktade till sig mat och framförallt så älskar han ost !!!
 Det var efter att maken gått som vill ha upplyst hemma på mornarna, stora lysrörsarmaturen och kökslampan skall vara tända ........................
och det var innan lillkillen kom och spelade sin Asta kask och annan punkmusik via mobilen vid bordet.........
18 åringen försvann inatt någon gång.................
hunden ville vara med PÅ frukstbordet.....................
och katten ville ligga i knät när man sitter ner på stolen, oavsett om man äter, läser tidningen eller sitter vid datorn.

Har ni sett Little miss sunshine ?? Visst är den bra ? Har du inte gjort det så måste du titta på den. Skriv upp titeln och bestäm dig för att titta på den en regnig dag.
http://www.imdb.com/title/tt0449059/
Det handlar om en dysfunktionell familj som har sina egenskaper och hemligheter som jag tror att alla familjer har, vissa smyger inte med dom eller ? Vi är en sådan familj med stora hjärtan och plats för alla och envar och vi är många. Det blir väldigt högljutt när vi alla är samlade, det blir skratt och reflektioner och ingen är friskare än någon annan- inte sjukare heller för den delen. Vi tillåter oss att få vara den vi är och vi blir accepterade för det med så mycket att vi skojar om det.
Nu när dom åkte så lånade dom med sig vovvi ett par dagar så jag är hundfri och lite friare. Nu tittar solen fram och genast blir tanken så mycket enklare att tänka och snart skall jag ta en cykeltur så det blir underbart bra.
För att toppa detta glada sinnet så fick jag Kreativ Insikt s magasin i brevlådan.
Allt är för själen. För dig som inte trivs på jobbet, för den nyfödda, för mamma, för den bästa väninnan- något för alla och JAG skulle lätt kunna tänka mig allt här i !!!
Some yoga and then bike in the sunshine- little miss sunshine !!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar