lördag 15 februari 2014

Synkade förhållanden

Hur vet man att man är synkad med sin partner ? Vi är inne i på vårat 22 andra år nu och jag måste nog erkänna av vi är någorlunda synkade. Speciellt en dag som vi inte direkt firar, jag valde att göra gårdagen lite extra igår men det var mest för att visa min tacksamhet, herre jag fick ju en ny dator i veckan !
Jag planerade in en " för hjärtat " fredag med middag, efterrätt, lite tilltugg och ( vet inte riktigt hur jag tänkte) lite frukt. Jag valde också att köpa rosor OCH några chokladbitar av Premium ur plockgodis sortimentet. Vi har ju varit så duktiga och ätit bra, nyttig och hälsofrämjande mat så nu tänkte jag att några chokladpraliner skulle få bli en belöning. Jag tog bara två av några fåtal mörka bitar till frukten. 
Maken kommer hem med 2 buketter med rosor OCH en stor påse premium !!!!!!! För att jag var värd lite extra och om vi skulle "fuska " lite så skulle vi göra det med något gott. Ha ha ha. Visst är de synk på hög nivå ? 
Självklart slog jag ihop våra buketter och voila

Grönt är så skönt och gott.
Vi har en underbar affär med ett gigantisk utbud av frukt och grönt. Det är första stoppet för mig i butiken och den största avdelningen där jag gör mina inköp. Jag brukar vara uppe i ca 300 kr och korgen är full innan jag går vidare i butiken. Vi äter alla slags grönsaker även om dom har högt kolhydrats innehåll. En plåt full av grönsaker med ringlad olivolja, färsk timjan och flingsalt. 
Efterätten blev ............
pannacotta med chokladsås, jordgubbar och irish creme tryffel.
Mycket stort kalori intag, inga problem för idag hjälpte vi kompisarna att flytta så vi har sprungit av oss allt och om inte annat så har jag njutit av all god mat. Vi sparade fruktbrickan till idag måste jag få tillägga. Ja, mycket bilder av god karaktär he he he . 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar