onsdag 12 februari 2014

Morgonrutiner är viktiga för mig





Så jag nu är jag i balans igen och får i mig mitt kaffe, dock ingen kokoslatte idag för jag är mätt ändå. Jag brukar vara som mest i farten på morgonen och självklart så startar jag på mitt sätt om det skall bli rätt. Redan i sängen tar jag 5 minuter av att reflektera och visualisera hur dagen skall bli, vad känner jag, tackar för alla bra relationer jag har runt mig, alla mina/våra pengar som är i överflöd, hur bra jag trivs i vårat drömhus, hur frisk jag är och får vara, att jag har drömjobbet som är min livstil osv. Ganska skön känsla när man tror det och känner att man  redan har det.

Sedan är det där med att tappa lite bekvämlighetskilon för nu är ju vintern över va och då behöver jag ju inte gå omkring med en massa övervikt ifall det blir en vargavinter. Jag har lagt på mig dom där naturliga ca 4 kilona när jag slutade att röka och sedan har jag ju inte sprungit omkring som en skållad råtta som bara fått i sig 3 cigg, energidryck och snickers på en hel dag som jag gjorde förr. En period tränade jag mycket när jag löptränade och då åt jag nog en del och sedan såg jag nog aldrig det där med att jag faktiskt inte gjorde mig av med kalorier mer än jag stoppade i mig. Men nu är det annorlunda !!!!!!
Nu studsar jag upp och ställer mig på vågen- eller som idag- provade mina Nudie jeans som var relativt nya  för ett år sedan innan förvandlingen. Idag fick jag på mig dom, inte bara över knän och senare över låren utan hela vägen upp !!! Lycka för det är ett par favvosar. Uppenbarligen så tappar jag i omkrets och inte i kilon ( som vissa andra i familjen gör ) av den nya kosten vi äter. Nu valde jag inte att ha på mig jeansen för dom satt liksom lite mer på höften än runt midjan så en vecka till kanske. När jag ändå var i min önskegarderob så provade jag ett par andra byxor i skinny modell och jajamän. Dom sitter på idag, knepet med ett gummiband mellan knapp och hälla är tilltaget då det saknas någon/ra cm tyg och ett linne över det, men jag är så glad och lycklig och då utstrålar jag det och det är viktigast för mig. Att må bra, jag sitter hellre i ett par jeans som saknar lite tyg och skrattar än i ett par resårbyxor och gråter. Förstår ni ? Du blir vad du tänker
En liten hälsning från mannen är inte helt fel start på dagen !
                                           


Nästa steg i att min morgon skall bli bra är ensamheten. Inga barn, man eller djur !!! Punkt. Det är det där med att samsas om utrymme, tiden jag har nog svårt att förklara vad jag menar men om jag får vara själv en stund så kommer jag i balans och vet hur dagen skall se ut och vad som skall till att göras så blir jag även inspirerad att starta bra. Jag är ingen sur morgonmänniska men jag kan bli det när det inte är så som jag vill ha det........... blir det fel nu ? Jag går upp, tar mitt kaffe, ögnar igenom G-P ( när jag jobbar så hoppar jag tidningen och äter frukost och går ut med hunden ) läser dagens affirmation som jag  får på mobilen, sätter på skön musik, tänder lite ljus kommer i harmoni helt enkelt. Glömde yoga och mitt citronvatten

Det handlar bara om 10- 15 minuter på morgonen, och då känns allt bra och det blir en bra start på dagen för mig. Jag är självklart go och glad mörk choklad när jag vaknar och ingen kan säga att jag har ett dåligt morgonhumör utan det handlar mest om att vakna upp och känna in. Kan någon förklara det bättre än vad jag har gjort här nu så varsågod ! Har ni någon speciell rutin eller morgonritual så dela med er.
Katten och hunden pockar gärna på uppmärksamhet när vi går upp. Hunden vill självklart gå ut med en gång på trappen så då sitter han och tittar på en  och katten ............. ja denna katt ! Katten skall först springa runt benen när man skall sätta på kaffet, man fyller på matskålen. Man grejjar med disken, tar fram kaffekoppen ja då hoppar han upp på bordet och väntar på att man skall sätta sig ner. Har man satt sig ner och lyfter ner honom från knät för att man helst vill sitta själv utan klor i bröstet och hår i näsan och i kaffet då hoppar han upp på bordet och lägger sig mitt på tidningen. Jag kan se det ur två perspektiv : Bli stressad och vill vara ifred från både hund och katt och se det som provocerande och skapa en konflikt med- en hund och en katt, eller känna känslan av att vara älskad och betyda så mycket för någon annan som vill vara i min närhet.
Kommer du snart ?
Så här tycker jag om att ligga !
Kärleksfulla !

Jag har som mest tankar och inspiration på morgonen med och skriver gärna mina blogginlägg för det känns som jag har mest att förmedla då och fingrarna liksom flyger över tangentbordet, det är en del av min morgon. När allt detta är gjort så mår jag bra och har full av energi och tar tag i dagen. Idag är det att lämna in fler jobbansökningar och att flytta över dokument och bilder från min andra dator för vet ni vad ??????? Önskar man sig något så får man det eller? Jag får det iallafall. I går kom mannen hem och när vi sitter och äter säger han att det står något bakom väggen och där var den, en ny dator. Bara sådär. Så nu kan min kraschade- återupplivade-sunkiga-sega-trasiga dator förpassas för jag har en sprillans ny.
 Vad säger man om min man- han är bäst i alla lägen. Vänliga veckan och alla hjärtans dag, det är det för oss året runt.
Nu blir det en hundsväng för nu bränner hans ögon in i själen och kaffet är urdrucket.  Dream it feel it do it


                                     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar