måndag 17 februari 2014

Ny vecka och nya friska tag

Äntligen en ny vecka och idag är jag fullständigt med på banan vad gäller planering och vilka uppgifter som ligger framför en ny vecka. Jag är en person som tycker om måndagar just för att det är något nytt som skall hända och jag trivs med att ha en varierande vardag där det gärna får ske olika saker. Jag är inte så konservativ om jag får uttrycka mig försiktigt.
Vi har haft en byracka hemma ett par veckor nu, lilla Benji har inte varit hos hundfrisören på ett tag. Vi tyckte att det var lite synd att klippa av han en skyddande päls men å andra sidan så har han sett bedrövlig ut och luktat asfalt och salt och varit våt och smutsig under magen . En byracka helt enkelt.

Nu har vi fått hem en prins som luktar så gott och är så fin och man vill inget annat än att lukta och gosa med honom. Han blir så glad när han kommer hem och känner sig snygg. Han blir en riktig knähund och valpig igen. 
Å så stolt och snygg. Nu har jag han i knät så det är lite jobbigt med skrivandet :) 

Måndagar är den dagen på veckan som man kan påbörja en ny vana eller starta med att prova något nytt  om man inte är som jag är och kickar igång närsom på veckan eller vilken tid på dygnet som helst. 
Mitt försök till TANKE - DO IT ! har varit igång länge för att inte säga år, men nu har jag fått med lite struktur i det. Det skall punktas upp, planeras, avsättas viss tid osv men ........... framför allt DO IT ! Allt. Allt som har såtts i en tanke hos mig skall ner på pappret och sedan värkas fram till en handling. Ja självklart så har jag tankar som kan var svåra att uppnå genom en handling så där på en gång men då skriver jag ner det och har det i en låda, tanken blir en önskan och önskar man sig inget kan man heller inte få något.
Te.x veckans projekt badrum. Jag behöver fixa till ett tråkigt vitt halvkaklat badrum till en harmonisk plats med en avkopplande atmosfär så att vi kan använda det rummet mer än att ha det som smutstvätts förvaring, typ. Vi har ett badkar som knappt använts och mycket är för att det är för sterilt, inga färger, inga tavlor eller annan inredning som välkomnar en. ( Så här har det sett ut i 14 år med undantag för lite färgbyte och några tappra försök till pimping med hjälp av nya handdukar och badrumsmattor... suck )
  • Sätt en deadline- done
  • Hitta stilen, färger, inredning, klipp och klistra - done
  • Inhandla- planerat till lörd
  • DO IT- Lör Sönd
Så är min plan. Jag har hittat Pinterest och där har jag min anslagstavla klar över hur jag vill att det skall se ut.
en av mina anslagstavlor på Pinterest.
Man behöver inte köpa nytt hela tiden utan göra om, måla, vara kreativ för att få rummet att se mer personligt ut. Nu har jag dock flera bollar i luften så mitt mål denna veckan förutom att fixa badrummet är att strukturera upp planerna och hålla fast vid ett projekt tills det är i mål. Det är min nya vana med start idag. Vi får se.......
Nu skall jag ta tag i min dag och fylla på med lite energi i form av musik, en låt jag har nynnat på ett tag är  Jeepstarr – Lurendrejeri lite full i fan i tanken men jag bjuder på det. Även änglar har sina glorior på sned.  Nä det blir lite svenskt tror jag i samma stil som ovan. Peace out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar