tisdag 4 februari 2014

Mat mat mat med kärlek

Nu har jag fått liv i min dator och tyvärr eller dessbättre så var jag tvungen att helt återställa den men jag tänker att jag ändå önskar mig en ny dator för att spara på min energi.
Jag har ju löst koden för att laga god mat och så här ser det ut när jag skall trolla fram mina middagar.

Idag blev det kyckling och mango som bas. För många år sedan blev vi bjudna på något liknande och jag har försökt att återskapa det hela men med min touch. Det är kärlek kärlek och åter kärlek, bra råvaror, musik, tid och ett glas rött som bidrar till mina magiska rätter, enkelt är det också- det är ju jag som gör dom ! Ha ha ha Leif M.
Min man önskar att jag aldrig kommer att tröttna på att laga mat och han har nog inte ätit samma maträtt två gånger på 15 veckor !!!!!!
Ingen falukorv och makaroner tre dagar i veckan här inte. Jag försöker att vara duktig och lägga upp mina bilder och recept på middagshjälpen för att tjäna poäng så att jag kan fynda lite bra köksvaror gratis. Jag hade siktat in mig på ett rosa förkläde men det tog slut :( Vill du hjälpa mig att tjäna poäng utan att du själv behöver anstränga dig så har jag några värvningslänkar kvar ;) 
Så här blev slutresultatet idag.
Stekta blomkålsskivor till kyckling a la mango, sambal olek och gräddsås. Jag hann tyvärr inte ta foto innan maten var slut så detta är en matlåda för mannen. Gott blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar