onsdag 19 februari 2014

Du får vad du tänker


Jag har lust att skrika ut go morron go morron, Weiron i ottan här. För det är dom känslorna jag har just nu. Idag vaknade jag strax efter fem och det var något jag förberedde mig på igår redan. Jag ägnade några minuter åt att tänka på hur jag ville att denna dagen skulle bli och än så länge så har det blivit så. Jag är en morgonmänniska och jag förbereder mig för jobb igen och då vill jag kunna starta dagen på mitt sätt. Barnen har haft sitt sportlov och jag vaknade senare men då blir allt förskjutet och mina goa morgonvanor får rucka på sig.
Nu är jag klar med min morgonyoga och den fick vara extra lång idag för jag har tid. När jag börjar jobba igen på heltid så vill jag att min morgonyoga skall vara en del i morgonproceduren, en solhälsning är inte i många steg men den gör så gott för kroppen och det räcker med 3-5 st för att få igång blodcirkulationen. Nu sitter jag med min mättande kaffelatte på grädde och kokosfett och förhoppningsvis skall jag vara klar med alla datorkrävande uppgifter innan nio.

Igår fick jag dubbeldos av Hälsa.
Två hälsotidningar låg i brevlådan. Jag var på språng under hela dagen så det blev ingen sådan där paus med en kopp kaffe eller te i ett soffhörn och bläddra i tidningar. Dock bläddrade jag lite i en av dom på kvällen och jag fastnade för ett reportage om Renata C, f.d sambo med Göran Kropp som dog i en fallolycka. Hon hade iallfall viktiga saker att förmedla
sorry för lite dålig skärpa. 

Så inne på det som jag tänker och vill förmedla. Punkten "Fokusera på det goda i livet" är så viktigt.  Man har ett ansvar över sina egna tankar. Jag själv kan lätt tänka att jag har världens bästa man ( det har jag jue ) men att han inte har några fel och brister och är sådär perfekt- då hittar jag eller rättare sagt då letar jag heller inte efter fel hos honom. När jag känner att jag börjar tänka i negativa banor te.x att jag ogillar att göra samma saker varje dag, tvätt- disk-gå ut med hunden- handla  osv osv så slänger jag på en bra låt, kanske shakar loss lite, nynnar på en låt, läser något roligt bara för att bryta den uppkomna negativa tanken. För övrigt så skulle det kunna ha varit jag som hade skrivit ner alla dom punkterna, eller ??!!  
Nä men så att............... nu skall jag gå vidare med min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar