tisdag 25 februari 2014

Solen och våren är här, eller ?

Jag blir så glad när solen skiner och det är 15,9 intill husväggen. Där landade jag förut med en kopp te och en chokladboll !!! Japp - CHOKLADBOLL med både socker, havregryn och annat onyttigt gott. Den satt där den skulle :) Jag unnade mig själv det efter en timmas möte och grafer.
Innan mötet hann jag veckohandla och matbutiken jag handlar i har en sådan fräsch frukt och grönt avdelning med massa spännande för mig nya sorter så det är så roligt att handla. Mycket frukt och grönt blir det här. Så här ser det ut när jag handlat.
Det är mer inbjudande och tilltalande att ha grönsaker så här en i tråkiga plastpåsar i en vit låda längst ner.
Jag måste ha struktur även i kylskåpet ha ha ha ha.

Igår var jag och bytte färg på mina naglar och jag kan verkligen inte sluta att titta på dom, jag är så glad för att det blev så bra och då utstrålar jag ju mer glädje. Jag får en dos egentid, samtalstid, rolig tid, tänkvärdhets tid och lärotid när jag går och gör naglar. Hon är så duktig ! Redan nu vet jag hur jag vill ha nästa månads naglar och det kommer att bli nytt för oss båda, jag tror att vi båda tycker om att utmanas, på och brevid mattan. 
Våren är här !!!!!
Djuren känner av våren med.

Nu säger jag 
TACK TACK TACK
TACK TACK TACK TACK
för allt jag har !
Solen är framme och man känner av den där sprittande känslan av vår, nya tider och naturen egna rytm med grönska och nytt liv. Jag har kvar granris i trädgården men visst syns både krokus och tulpaner sticka fram här och där. Nu är jag boostad , gå ut och bara ta in solen och känslan av ljuset eller den vårliga luften. Do it !




2 kommentarer:

  1. Må gott i dina vårnaglar- de passar en skönhet

    SvaraRadera
  2. Åh fina du, det är ju du som får fram min skönhet !!!!! Ha en skön helg

    SvaraRadera