lördag 8 februari 2014

Slow saturday

Idag kommer jag att passa på att titta på OS, läsa böcker och köra en detox light med mitt Curite från Ledin. Jag vaknade i natt med en ond hals och har nog fått en förkylningsbaskilusk. Nu ligger jag under en filt efter att ha fått i mig mitt kaffe på soffan och tycker att det är skönt att få slappna av och inte alltid vara igång. Jag måste lära mig att stanna upp, inte alltid vara 5 steg före och släppa kontrollen.
Idag får jag unna mig en soffhäng dag. Sanna Ehdins " Höj dina energier " är en bra bok idag och en bok jag ofta hämtar inspiration och praktiserar. Jag köpte boken inför en semesterresa och jag bad personalen i bokhandeln att tipsa om självutvecklingsböcker. Denna boken var en och det var precis vad jag behövde då, och så som jag vill leva. Ni ser, den används flitigt !
     
                                          
Ibland sitter man fast i livet och behöver lite hjälp på vägen och då fungerar någon annans tankar bra. Ni vet, man ser inte skogen för träden är i vägen. Har du en bok som du använder dig av ? 

Jag tänker att jag skall dricka mycket te idag och få i mig lite vitaminer så en del smoothie så jag får i mig c vitaminer och kanske kan lindra förkylningen. En detox light helt enkelt ! Jag känner inte för mat och det river gott i halsen och den är lite tjock så flytande föda får det bli. Härligt när man kan vända saker till sin fördel.     Ha en underbar lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar