måndag 3 februari 2014

Ibland fungerar det inte att tänka rent och positivt

Ja så är det ibland. Jag övar och praktiserar och filosoferar om att tänka positivt, vara glad, inte hetsa upp mig för småsaker, inte låta händelser och personer dra ner mig eller påverka mig men......... Var glad och nöjd för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad glöm bort bekymmer sorger och besvär......
Teknik gör mig galen ! Teknik som inte fungerar gör mig skogstokig och teknik som helt plötsligt bara lägger av gör mig pmsförbannad.
Nu har jag suttit här och bitit ihop och försökt att ta reda på varför min dator beter sig konstigt. Jag har cleanat upp den och fått ur mig en och en annan förbannelse och då inte bara idag. Det var länge sedan vi var kompisar. Jag har kilat stadigt med mina äppleprodukter förstår ni, bara för att datorn har betett sig konstigt. Men, vissa aktiviteter kan jag bara göra på datorn, fotoböcker, bloggar för att nämna två saker som drabbat mig ikväll. Helt plötsligt så saknar bloggen bilder, säkert mitt egna fel men varför tar det 100 år att lägga upp dom på nytt ? Varför skrapar musiken ifrån datorn ? Det är som sirap att växla sidor och uppdatera dom, bokstaven C är trög och får ibland inte komma med. Jag kommer inte in på vissa sidor men utan problem på mina Ipads, jag har fått ladda ner tusen e- och bank legitimationer för alla spärras och nu då - droppen. Efter många om och inte minst många MEN så hade jag fått över ett 30 tal bilder som skulle läggas upp på Photobox för där fick jag erbjudande om gratis fotobok på 30 sidor ( frakt tillkom med 49 kr ) hos Rabble. Kan ju vara roligt att ha semesterbilder, skolavslutningar eller andra minnen i ett album .......
Jag kände hur jag fick tygla mig och upprepa mantrat "behåll lugnet " " det är bara en sak " och " may the force be with me " medans jag hårt och ljudligt drog och släpade dom samlade bilderna till en mini ruta på skärmen. Ibland fungerade det men sällan. Det som normalt skulle ta mig 10 minuter pågick i närmare en timma. Jag lyckades fräsa upp gubben till sovrummet med och datorn slapp kyssa golvet när den sista vattendroppen fick den berömda bägaren att #%!#%?!?^@👹😡😖⚡️#%<|\' datorn kraschade !!!!!!! Precis strax innan fick jag meddelande från Photobox om att spara pågående mapp och jag klickar distinkt och irriterat på NEJ för jag är ju inte färdig med fotoalbumet !!!!!!!! Krasch bom Bang blå skärm, återställa, f4 pip pip pip piiiiiiiiiiip död.

Men med ens den dog så fick jag ett lugn över mig. Så där ja, ett bekymmer mindre. I fm. fick jag sätta mig och meditera och få tillbaka fokus sedan jag hade haft en dust med maskinen så nu blev det en bekräftelse på att vi hade gjort slut på ett dåligt förhållande där jag bara gav och gav och fick dålig energi tillbaka. Eller ingen energi. Over and out.
Vad jag vill säga med detta är att, även solen har sina fläckar och hur mycket gärna jag vill bidra med glädje och positiv energi så har jag med begränsningar , jag har inte opererat in ett leende smil och min gloria kan hamna på sniskan ibland för att jag lever och är en människa. Nu önskar jag mig en Mac book ur universums postorderkatalog, annars är jag öppen för en insamling från barmhärtiga själar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar