lördag 1 februari 2014

Kalasmat





Ja nu är kalaset över för denna gången. Sonens 18 års dag! Han provade lyckan på krogen igår och han kom in, han var på ett ställe med musik där Norlie och kkv spelade.Kan man påstå att hans kväll blev lyckad. ?! Tårtorna köpte mannen på ett ställe långt härifrån Brödhuset i Askim. Jättefina att titta på och goda även om dom blev lite "rinniga". Uppskattade blev dom.

Chokladsymfoni 

Citronmarängtårta på kokosbotten
Sonen hade bjudit hit några vänner och självklart blev det mexikanska temat uppskattat även om sonen undrade vart hans köttfärshög med tacosmak var. Du fyller inte 10 år min son där vi har samlat hela din klass i Folkets Hus eller i föreningslokalen och bjuder på mello tacos !!! Vi är kultiverade och äter mat från alla världens hörn. Okej !? När dottern tog studenten så var det medelhav/ meze rätter som fanns framdukade. Idag så kan jag stolt säga att det var JAG som stod för maten. Jag tycker att det är så roligt och bra redskap i form av knivar har jag så då blir det så mycket enklare och roligare.
Tacogratäng innan ugnen

Tacogratäng


Quesadillas fetaostkräm och olivröra

Tacopaj

Potatisklyftor

Tacopaj

Tacogratäng

Tomatsalsa med koriander, lime, vitlök och habanero

Het het het fajitas röra med habanero och jalapeno
                                                 
Allt- i- ett gratäng och chips.

Nu såg jag att vissa bilder var lite "slöa" men jag vill bara hinta lite, synd att jag inte fotade när alla skålar och formar var framme. Ja ja gott var det. Jag hann inte se så mycket på melodifestivalen heller men vad gör det om 100 år, kan kolla på reprisen i morgon. Jag hoppas innerligt att sonen har varit nöjd med dagarna två, jag är i alla fall det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar