söndag 2 februari 2014

Härliga soldag.

En skön långpromenad i solen där både joggare, söndagsflanörer och istappar som droppade såg ut att njuta till fullo precis som vi i en vårlik dag i solens strålar. Jag fick även med mig mannen på en avstickare från våran "runda" för lite spontanitet och "äventyr". Lite wild and crazy så här en söndag i februari.
Det är inte fel att våga något nytt, testa att gå en annan väg till affären eller hoppa av en hållplats innan sin egen så att se vad man har missat när man sitter på bussen. Tänk lite utanför boxen och känn efter vad som händer. Ser man nya saker, tänker man andra tankar njuter man mer ? 
Vi valde att svänga av från våran gångväg och ta en sväng in på en skogsstig. Vi kopplade loss Benji som helt fritt och väldigt uppspelt fick springa lös och ta in dofter och spår. Vi pölsade runt i snön över stockar och stenar i hög snö och branta backar men det var så skönt och rofyllt och nytt. Nu gick vi in i det som vi rundar i vanliga fall.
Skogspromenad - jag kanske inte hade uppskattat solen på samma sätt om jag inte sett den mellan ett par grenar

Benji tar in alla lukter

Stanna upp, andas in, känn efter,njut och andas ut.

Mannens ofrivilliga avstickare på skogsstigen.
Vi bestämde att vi skulle ha en slapparsöndag, äta något av alla färdiglagade matlådor i frysen, slänga på oss myskläder och krypa upp i soffan med te och bara vara. Sonens gudföräldrar kom förbi idag så en fikastund blev det och nu ligger vi i varsitt hörne !
Idag lyssnar jag på  Nationalteatern – Men bara om min älskade väntar vet inte varför men den dök upp i huvudet när vi vandrade längs med älven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar