lördag 25 januari 2014

Confession och gröna vågen

Först av allt , jag har tryckt i mig lite gotta och jag fick den där kicken hjärnan och som sockermonstret ville ha och strax efter det kunde jag gå tillbaka med det andra jag köpte. Dock valde jag bort smågodis för det räckte att jag läste på en innehållsförteckning och bokstaven E kom kom fram och då vände jag mig om och plockade några Premium chokladbitar av mörk choklad såklart......... okej en Toms chokladsköldpadda åkte med. En riktigt sockerkick, och jag njuter och det känns som att det är okej.

Jag trivs så bra i det "nya" köket för det räckte att jag fick nya luckor, vita fina. Nu har jag schyssta knivar, nytt matporslin i lila toner men jag har inte valt bort det gröna sköna !!! Vi har standardkakel och vi hade turen ett flytta in i en lägenhet med gröna ringar, det andra alternativet är terrakotta och nja, inte för min del. Idag var vi ute på en ny runda för att få ihop till sovrummet och då hittade jag en matta som jag gärna ville ha, den matchade kaklet, och tavlan, gardinerna jag hade innan jul, mina bordstabletter, mina murgrönor ja tillsammans med allt det vita och då känns allt så grön- skönt och vårfräscht
Kakel
Min välskötta murgröna x2

Nyinköpt matta 

                                            

Men idag hittade jag faktiskt en sovrumstaklampa på Chilli. Maken var tvek och så är det väl, vi kan inte ( är inte) vara överens om allt och jag brukar kompromissa men nu vill jag verkligen få ett sovrum att trivas i. Den här lampan blev det, bra pris 399 kr. Jag är helt allvarlig när jag säger att jag skulle kunna plocka plock och plocka på mig hur mycket som helst i den butiken och jag var nästan på väg att ta ett lån och shoppa loss,,,,,,,,,, nej skojar bara, inga krediter tack- cash is king !!!
                                www.chilli.se
När vi sprang bort till mataffären med ett stort godisbehov köpte jag även en tidning och det var främst för " Gör-det-själv en sänggavel " så nu får jag se om jag tänker ge mig in i ett projekt. 
Godis !!!!!
Jag vet inte om det här ger vuxenpoäng, jag tänker vara ung ändå men detta var ingen hit för Kärringa Nyberg. Den till vänster funkade att doppa i sås och wasabi men den i mitten blev det bara en tugga av sedan åkte den hiss så den till höger fick vara. Vi lunchade på en asian food restaurang och jag åt kyckling och biff med massa goda wokade grönsaker och kall sallad. Vi har haft en lunchdejt jag och gubben. Det lilla i vardagen *blink*






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar