onsdag 29 januari 2014

Hälsa för halsen .......... !

 Kommer ni på ordet efter min rubrik ? Antingen är man för ung eller ..... Ja ja är inte gammal. Detta var en reklamsnutt på bio innan Jesus gick på vattnet så kan du den inte är det ett gott tecken och kan du den så är du Gammal !!!
Idag fick jag första nr av tidningen Hälsa
  
efter att ha kört ToppHälsa i ett års tid. Jag skall provprenumerera sedan bestämma mig, jag skall även prova Må Bra tänkte jag men en sak i taget. Jag har hittat en ny dille grej -sprayfärg ! Tröttnat på en gammal tavellist, sängbord, kruka, lampfot i trä ???? Sprayfärg !! Finns i många färger . Jag har valt vitt.
Voila, nattygsbordet blev vitt !


Idag har jag fyndat en hel hink med frukter- banan,äpplen, påron, clementiner, grape och apelsiner. Mycket frukt blev det. Frukt är godis för mig med socker och vi fick ju en råsaftscentrifug i julklapp så det lär gå åt.
I år har vi även bestämt att köpa tårtor istället för att jag skall göra dom. Våran Adam fyller 18 på fredag och som han väntar och ser framemot detta ! Han "firar" sin sista vecka som 17 åring nu. Han går verkligen in för det och det tycker jag om, lev som om det är sista dagen. Ja inte så att man tömmer konton och badar i skumpa eller hoppar fritt fall och hoppas på det bästa men lite - fånga dagen. På hans önskelista står : körkort + bil, Xbox one och playstation 4 grabbresa till Magaluf i Augusti och pengar. Hmmm låt mig se nu............ blir det det eller det ? Vad det än blir så är han värd det och lite till. Vi har allt en plan och fixat en fin present som vi hoppas blir bra. Vi har lärt oss att inte köpa annat än det dom önskat sig för det blir bara fel så visst är det lite " min vilja är eran lag " men det blir bäst så. Allt annat är ju oönskat, men går inte drömmen att uppfylla så får man mötas halvvägs eller kompromissa men som jag säger- önskar mig sig inget kan man inte heller få något ! och varför skulle inte mina barns drömmar få gå i uppfyllelse när jag önskar mina skall göra det ???
Miffo nr 1


Ja och för min egna del vad som hände under dagen är "Plötsligt händer det " mer vill jag nog inte avslöja men solen lyste starkt för ett tag medans det var mörkt runtomkring och min låt Tsunami spelades på radion när jag åkte iväg................... det kändes bra. 


                                               


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar