onsdag 22 januari 2014

*Feeling good*The Wolf of wall street

Godmorgon gäspar jag trött men kroppen är bubblig, jag är en champangeflaska på nyår där mina bubblor vill komma ut ! Jag filade på ett inlägg i söndagskväll, jag tänkte sätta mig ner igår men fick en annan trevlig sak att göra så därför bubblar jag :)
Igår kväll blev jag bjuden på bio, helt spontant ca 3 timmar innan filmen började när jag stod med maten av kompisen L. Hon är sådär spontan som mig så när hon ringde och frågade om ett biobesök en tisdag så var svaret JA. Vi såg Wolf's of wall street och den var bra, så förbaskat bra och rolig och lååååång men det märkte man inte av där man satt kl 23.00 en vardag. En grym regissör ! Ett gott skratt förlänger ju livet så jag lever nog ett par år till efter den filmen. Eller, är man lite pryd så ta med skämskudden ha ha ha ha haha. Hilfe hilfe !!!
Jag berättade om min nya hobby som är att fynda eller spara pengar helt enkelt, jag lever efter tron att man måste kunna ge för att få och jag är tacksam för allt jag idag har. Kan man inte vara tacksam så kan man inte heller ta emot. Nu är köket den platsen i lägenheten som behöver ses över och i ett par veckor har vi levt lite hmmmmm......... spartanskt ? bohemiskt ? lite Ikea chickt ? kanske stilrent ? inte vet jag men i min värld är det frustrerande för det känns som allt bara skall ramla över mig där jag står och komponerar kärleksfulla, fräscha nyttiga maträtter. Ehhh ?!
Jag väljer att inte försköna denna bild, no filter.
Våra köksluckor och våra innedörrar är på ommålning, i köket har vi haft en björkfaner men nu blir det tillbaka till vitt igen. Som ni ser på översta och nedersta plan så har jag en tanke om färg och kanske lite otippat så har den gröna sköna färgen i köket sakta men säkert fått byta plats för den lila, min favoritfärg !!! (Mina Anders Petter knivar kom på plats igår ) Nu fyndar jag ju och 
dessa Margareta skålar fanns på http://www.letsdeal.se  och går ni in via så värvar jag dig och jag betalade 319 kr ex frakt. Klassiska skålar för halva priset ! Nu åker rätt mycket plastgrejer till containermonstret i Bohus.
Man får gå lite försiktigt fram, mannen kan ha svårt för snabba oplanerade ändringar ;) Jag skriver för fullt ner allt jag kommer på att jag vill ha i mitt kök på en önskelista och förhoppnings vis får jag ihop till mitt drömkök. Fynda fynda fynda.
Ja jag upplever nog lite som att korken på champagneflaskan inte riktigt ville flyga iväg, bubblorna fick bara pysa ut lite och så kan det vara, katt på tangentbord, vibermeddelande, pling på mailen, kaffet tog slut osv osv. Då tappar Kärringa Nyberg sitt fokus, får bli en promenad med hunden så kanske jag återkommer senare idag. Följ dina känslor !!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar