tisdag 14 januari 2014

Nu tog jag nästa mål med !

Jag startar alltid varje morgon med en kopp varmt (kokt) vatten med en citronskiva i. Det stimulerar matsmältningen förutom att man får i sig en vitamindos. Stärker immunförsvaret gör det med och i förkylningstider så skivar jag även ner lite färsk ingefära. Idag vaknade jag återigen runt 04,30 piggelin och utsövd med en förväntansfull spänning i magen som jag inte riktigt kan ta på. Härligt ! I början på året satt jag lite trevande med min almanacka från Kreativ Insikt och försökte fylla i dom första sidorna med motton för i år, mitt hjärtas drömmar, min grandiosa vision  för 2014 bl.a. En annan var : De mål som jag är inspirerad att uppnå i år , på den skrev jag
Nu har det gått 14 dagar in på det nya året som varar i 365 dagar och guess what ?! Idag har jag nått det målet. Jag är där, jag kan om jag vill. Kärringa Nyberg äger fett :)

Undrar någon hur jag kan vara så glad och positiv till allt så är det för att jag helt enkelt inte kan vara annat när saker bara är sådär bra. Jag praktiserar att leva och ta till mig saker som intresserar mig, jag provar det, jag tar det till mig om det är bra och släpper det som inte är det. Jag tar hand om själen, jag läser bra saker, tar hand om kroppen osv osv. Bestämma sig handlar det om. Jag kanske är ute och snurrar på fel saker som att inhandla en crosstrainer för att kunna "springa inomhus" när vintern är på väg, den stod och dammade i ett hörn efter att den där kicken och euforin hade infunnit sig en gång och jag upptäckte att högpulsaktiga aktiviteter inte var det mest fördelaktiga för mig. Det var en ayurvedisk rådgivare som gjorde en dosha analys av mig i höstas som jag konsulterat och som gav mig rådet att inte hålla på med explosiva sporter utan mer lugna den brinnande elden inom mig. Jag trodde att jag som person behövde ha stimulansen och det där fartfyllda att göra men ägnar jag mig bara åt det så kommer jag snart i obalans och det kan te sig på olika sätt. Ja det var ett exempel på ett fel val av mig. Crosstrainer + Blocket = såld !

Jag kan skriva en hel roman om bara mig känner jag men målet är att peppa andra- DIG till att göra aktiva val som låter dig leva livet och finna glädjen i allt som sker. Tro mig när jag säger att jag vet vad det svarta hålet eller den berömda väggen är för något alltför väl och jag har precis kommit upp på kullen men har berget kvar att bestiga, men jag tar små steg. Jag gör något. Du är verkligen en hippie !!! säger 14 åringen och om man definierar hälsa och välmående med hippiekulturen så - JA MIN ÄLSKADE SON, då är jag det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar