måndag 27 januari 2014

Morgonstund har guld i mun !

Jag har en god morgon med lite tända ljus och en stor mugg med kaffe som jag har både kokosfett och grädde i, det är min sköna morgon just nu. Jag tycker om att få en stund för mig själv och nu har jag tagit för vana att släppa ut katten så att jag får en stund för mig själv och inte har en hårboll i ansiktet hela tiden.
Igår var det sköna söndag och jag har mina rutiner som matsedel, inköpslista och veckoplanering men igår missade jag veckoplaneringen, det innebär att jag sitter här just nu  och inte riktigt vet vad som är inplanerat.............. jobbigt när man är kontrollfreak men så avslappnande och mentalt skönt att inte veta, vad kan hända om jag nu inte vet ? Jag skall strukturera upp min dag så fort jag har bloggat klart, ingen panik. 
Min tid är morgonen och fram mot lunch/ em fika så då ser jag till att förlägga alla uppgifter eller uppdrag jag har, sedan dalar nog energierna kring middag. Idag har jag några små saker att fixa och visst är det så att våran fina Adam blir 18 år på fredag !!!!!!! Spännande. Självklart skall han firas våran lille ( 1.85 m ) pojk. Det blir buffé, tårtor och spännande paket som jag inte riktigt tror att han tror på. Nja vi får se. Tror du på attraktionslagen ? Jag gör ju detta och jag har läst Rhonda Byrnes böcker, dock inte den sista så den finns med på min önskelista. Vi är magneter som drar till oss allt, känslor, pengar, tankar, relationer osv. 



" Tänk på kärleken som vatten i ett glas och se glaset som din kropp.När ett glas vatten bara innehåller lite vatten är det tomt på vatten. Du kan inte förändra vattennivån i glaset genom att förklara krig mot tomheten och försöka få bort den. Tomheten försvinner när du fyller glaset med vatten, och när du fyller dig med kärlek försvinner de negativa känslorna " Rhonda Byrne

Ja visst är det klart som korvspad !? Ta nu tag i din dag och låt den bli DIN, gör vad du kan för att den skall bli perfekt och glöm inte att le. Kärlek
                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar