onsdag 22 januari 2014

Meditation = hippie ?

Jag skall ta mig en liten meditationsstund och det har jag gjort regelbundet sedan förra vintern just för att jag behövde det när väggen kändes så närvarande . Jag tycker att den här "5 -20 " minutarn ger så mycket. Ibland kan jag göra det för att fokusera, för att bara vara och för att kanske få en tid för mig själv. I början när det kändes ovant och lite komsi komsa så ställde jag mobilen för påminnelse att faktiskt sitta ner i 5 min. När jag jobbade som mest och det var slitsamt så blev bara telefonen och dom små ringande tempelklockorna som en utlösande faktor till att få ett närmast psykbryt, och jag bara nonchalerande påminnelsen och klickade i att jag hade gjort den. Smart eller ? Precis innan jag skulle stänga ner datorn så hamnade jag på Aftonbladets sida om just meditation. Läs och ta till er om ni vill och behöver. Krångla inte till det bara. Det är lätt att få den som en daglig rutin. Min plats är en trädgård i Spanien ............
Älskar vita liljor
Köpte den här vackra vasdekorationen igår


2 kommentarer:

  1. Håller med dig. De där 10 minuterna är väl investerade :-)
    Trevlig blogg jag hittade till.
    Ha en riktigt skön onsdag.
    / Ann-Sofi

    SvaraRadera
  2. Tack å tack fina okända människa som gjorde min dag <3 Tänk att Du hittade något som passade dig. Jag hade en bra onsdag, hoppas att du har en bra tillvaro och självklart ett härligt veckoslut. Hoppas att du tittar in igen. // Anneli

    SvaraRadera