torsdag 23 januari 2014

Välja glädje och påverka din dag.

Kreativ Insikts livskonstnärs app.

Jag använder mig dagligen av denna app men jag öppnar inte den så fort den ploppar upp utan vill verkligen ta till mig dagens budskap så jag ser till att läsa den när det känns bra. 
Det här är något som jag verkligen praktiserar- Använd positiva ord !!! Jag försöker iallafall. Det är någonting med budskapet " Du blir vad du tänker" och visst kan man undra varför jag inte är miljonär än eller varför jag inte har förmågan att få allt till guld. Det ligger dock en poäng i det ändå mina vänner. Tankens förmåga är oändligt stor och kraftfull. Nu har ju inte jag en fil kand i filosofi även om jag kanske vill tro det men jag vill visa er om hur jag tänker och att det är rätt.
Ni som känner mig vet att jag tog en time out i livet för ett år sedan, utmattningssyndromet kom som ett brev på posten och marken öppnade sig eller den berömda väggen satt under ögat, typ. Mamma fick tillbaka sin cancer och jag var med henne på varenda cellgiftsbehandling som jag fick varva med att köra min pappa till läkarstationen för sin åkomma. Mitt i det här så bestämde jag mig för min egen hälsa. Jag slutade att röka 27/1 !!! Whohohooh. Pappa gick bort helt plötsligt tre dagar innan min 40 årsdag.Jag hade gjort mig arbetslös.... .och vidare och så vidare. Men ! Jag började att lyssna inåt och jag förmådde mig själv att faktiskt vara min egen chef. Jag valde att se saker ur ett positiv synsätt, jag valde att fatta beslut som var till min fördel. Jag vaknade varje morgon och tackade för att jag faktiskt gjorde det, vaknade alltså. Jag accepterade situationen i livet just nu men kände ändå att jag hade det bra och då mådde jag bättre. Jag satte mig in i saker och förändrade saker som gjorde att jag kunde vara glad och le. Jag läkte själen med aktiviteter som gav mig näring. Valde bort saker som inte kändes bra.
Vi är våran egen jury. En liten övning här och nu: 
Prova att le stort samtidigt som du tänker på te.x ett äckligt kryp.
Vad hände ? Var det svårt ? 
Tänk nu att du skall le åt alla andra du överhuvudtaget möter från denna stund tills du går och lägger dig. Kända som okända. Kassörskan, grannen i bilen brevid vid ett rödljus. Tågvärden, ja vilka du nu möter under din dag. Lova mig att ni gör det och lägg för guds skull till vad som händer med den du ler mot.

Tankens kraft är som en spiral och där känslan blir som ringar på vattnet. Tänker du positivt så är du positiv och dom cellerna i kroppen bara flyger runt och man kan känna att man liksom lättar i sinnet. Är du bitter, sur, letar efter fel och brister hos andra, avundsjuk, far med osanningar,klagar på allt och alla och är missnöjd med ditt eget liv ja ( Stackars dig, may the force be with you ) då är det du drar till dig. Kletig energi som gör att du inte kan gå vidare, du fastnar i en ond cirkel som du inte hittar ut ifrån osv. Alltså, tänk positivt och saker sker. Det är jättekul att få höra att man är en glad skit och att man har saknat mig, även om jag ibland halkar in på en negativ tanke. Skulle det ske när vi ses så påminn mig om att vara positiv för hey -även solen har sina fläckar. Dom gångerna är få numera och jag har inga som helst problem att värja mig om någon försöker få ner mig i träsket, jag bara konstaterar att nu har vi gnällt klart och så pratar vi om något positivt !!! 'Så enkelt kan det vara. Tänk om och tänk rätt, jag försöker. Bara det här om att göra andra medvetna om sina val är häftigt.

Idag fick jag ett brev på posten som kan föra mig närmare min dröm om ett hus i Spanien där jag kan dricka cava på altanen och titta ut mot dalen och bort mot havet och där min syster skall få sitt drömhus och mina kompisar skall få åka med mig på en riktig tjejresa och mina barn skall få ta körkort och köpa sig lägenheter och jag skall få ägna mig åt annat än att förvärvsarbeta för att jag måste. Ungefär som den känslan jag redan har - att allt är mitt redan och att jag redan har allt jag behöver. Jag prenumererar idag på ett nyhetsbrev från en spansk mäklarfirma och jag kollar in husobjekt för att jag snart är där. Min drömbil står redan på parkeringen och jag har flera resväskor eftersom jag är ute och reser hela tiden.

Nu är det väl ändå min tur att vinna drömvinsten, speciellt när jag har massa lotter ett par månader framåt. I have a dream................
Peace out och glöm inte övningen. Hör av er om det hände något utöver det vanliga ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar