måndag 20 januari 2014

Kaffet i strupen och en ny hobby

Ja då måste jag få berätta om min nya hobby och varför min dag varit så givande men ändå.........
Jag satt och läste tidningen i morse när jag såg att en Cervera butik i stan skulle läggas ner och hade utförsäljning med 50 %. ( Jag hade gärna sett som medlem att få till sig den informationen tidigare än morgontidningen 1 1/2 timma innan start )
 Mina Globalknivar som står högt på min önskelista fanns inom räckhåll. Jag höll på att sätta kaffet i fel strupe när jag insåg att jag kunde bli bönhörd. Numera äger jag köket hemma och den magiska kryddan är kärlek ( och ett och annat glad rödvin med ) men det känns halvbra med ett gäng olika knivar av definitivt olika kvalite. Jag kan bli riktigt trött på dåliga verktyg och avsaknaden av bra redskap i mitt kök. Det var en ny hobby ! Matlagning.
Jag åkte självklart ner men tyvärr hade en 30 % vecka föregåtts så det var ett magert utbud av just knivar men jag fick tag i ett set om 5 knivar av Anders Petter Barkaryd för halva priset av 1999 kr. I farten åkte den sista Jamie Oliver tefal stekpannan med och en magnetlist till knivarna, strax innan köpet var avgjort åkte en silikon vante från Saga form ner i korgen med. Allt med 50 % billigare men det gäller att inte bli fartblind !!!! Vidare på min önskelista till köket finns fler produkter men dessa var slutsålda. Ja så 1499 kr för allt.
Har du erfarenhet av dessa knivar så tar jag tacksamt emot det för jag är osäker på detta köp. Jag menar att titta ut en Audi A3 och komma hem med en Drabant känns lite - konstigt inte för att Drabanten är sämre än Audin men mer anonym, förstå mig rätt !
Numer tillhör jag en smaktestarpanel på Coop så idag kunde jag klicka hem en flaska Acacia honung mot att jag skrev om den efter en vecka, helt gratis. Gud vilket bra koncept, det är ju vi konsumenter som skall få bestämma utbudet så det är kanon av Coop. Att jag för längesedan denna månaden redan kommit upp i 4 % återbäring talar ju om att jag faktiskt är en trogen och lojal kund. I går kunde jag ta hem en Bon aqua mot 1 l kr pant på en mobilapp. Ja sedan kom ju posten med nästa bra sak från Coop. Ett presentkort med en hotellövernattning som tack för att vi valde att bli kortbetalande kunder. Ja vi får visserligen betala frukost och middag men det hade man ju fått göra ändå, åtminstone middagen. Tackarrrrrrrrr. Cashing cashing.
Ja är det tydligt och klart att gratis och nästan gratis är min nya melodi ? *HA ha hahaha

Nej då jag betalar gärna för mina konsumtionsvaror om dom är bra och tillför mitt liv och leverne något men jag är ju tjejen som om jag tycker om något, vad som, så går jag in för det till 110 % och talar om för allt och alla om det på ett ärligt sätt, Kärringa Nyberg sprider influensa.
Så det här med att det finns så mycket att tjäna pengar på har blivit min nya hobby ! Att man kan få ta del av så många nya produkter, att det finns så mycket i våran omgivning som vi inte har uppmärksammat. Sedan betalar jag mer än gärna lite mer för vissa varor speciellt i köket- är det något jag vill arbeta med så är det bra varor och råvaror. The secrets råd när det gäller pengar är att tänka och känna att man har det i överflöd och råd med allt man vill ha. Det måste finnas ett flöde i en plånbok för att kunna ta emot nytt. Comprende ?! Nej det kanske inte är glasklart, måste livet alltid vara det ? Over and out från en levnadsscout !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar