måndag 13 januari 2014

Ta hand om kroppen- time to do some yoga.

                                                        

Så där ja ! Nu har jag provat på Chi ball. Nu kickar terminen igång igen för lite andlig och själslig men framför allt - lite kroppslig balsam. Ale's enda yogastudio levererar, såklart ! Hade du frågat mig för ett år sedan så hade jag sagt att ja och amen, visst vill jag utöva det men aldrig att jag skulle pallra mig iväg. Mitt huvud sa att det skulle jag behöva men min kropp sa att den fick myror i brallan. Nu har jag gjort yoga i en termin och skall med glädje påbörja min andra. Andrum har en prova-på-vecka denna veckan så nu har jag provat på Chi ball som sagt. Lugnt skönt och harmoniskt. Jag är  så hög i. Ina energier just nu, kanske pga av storstädningen av kroppen eller att jag bara är i balans, eller i obalans. Jag vet ju inte när min overdrive går in eller när det är mina energier. Iallafall så sitter jag i min lila velourdress nyduschad och harmonisk i soffan och skall ägna min tid till handbollsmatchen. Det här är en Kärringa Nyberg sport, snabbt och explosivt, Gud vad jag skulle önska att boule eller en curlingmatch skulle vara min grej. I morgon skall jag prova på yinyoga, någon som vill hänga på ?

Jag märkte att jag fick många likes på min lätt som en plätt rätt - kycklingfilé med grönsaker i grädde och soja sås på Insta. Jag hashtaggade några få saker men tror att det var Lchf taggen som gjorde intresset lite större. Herre vad sådana recept jag har ! Tänker att jag kommer lägga upp recept här med för är det något vi äter hemma så är det allt utom vita kolhydrater. Lite mer sunt förnuft men inte strikt eller slaviskt. Det skall vara gött att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar