onsdag 8 januari 2014

Jag är i mål !

Jävlar i havet vad grym jag är ! Jag är i mål och känner mig så nöjd och stolt men främst så himla pigg och lätt. Nu sitter jag med min första mat och tänk vad barnmat kan smaka så himmelskt. Jag har mixat 4 katrinplommon med 1/2 dl vatten och toppat denna lyxfrulle med en halv banan, känn på den ! Första "tuggan " var faktiskt som ett halvt ;) Jag lyckades stå emot allt, jag jobbar i en livsmedelsaffär med eget bageri och igår på sista fasta dagen föll jag inte för det nybakade  brödet, inte för dom nygräddade semlorna , inte heller alla andra varor jag plockade in i hyllorna. Vet ni varför ? Just det,  för att jag är grym.
Igår konstaterade jag högt här hemma att när Kärringa Nyberg vill något så ser hon till att genomföra det men jag kunde snabbt se en viss skeptism i mannens ansikte. Han stod tyst en stund och valde diplomatiskt att säga att ja, oftast men inte alltid ! Punkt. Jag vet vad han menar.  Jag är kanske inte alltid konsekvent i mina avsikter som alla projekt jag startat upp som sedan avslutas tvärt när jag inte är intresserad längre. Men att öppna en godisbutik, varit chef, slutat röka, sprungit Vårruset som knappt löptränat och fastat i 5 dagar - det har jag gjort ! Nu har jag fått i mig frukosten och skall fånga dagen. Må bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar