söndag 26 januari 2014

Icke rökare ett helt år

                              
 För 1 år sedan satt jag i soffan och läste Allen Carrs bok "Äntligen icke rökare". Senare på kvällen hade jag läst klart boken och rökte 4 cigg på raken, efter det slängde jag paketet med resterande giftpinnar och det var det. Så enkelt ! Ja så enkelt. Så idag 365 dagar senare är jag icke rökare. I början var jag väldigt fokuserad på hur mycket jag sparade genom att inte köpa paket men idag är vinsten så mycket mer än pengar. Jag har ändå sparat ca 12.000 kr !!!! 
Tänk vad klart målen blir om man är fokuserad och motiverad. Jag är jättesugen på semla men känner mig inte så sugen på att få i mig vetemjöl och få ligga halva natten med en bullrig mage, något ville jag ju ha att fira med. Idag stod jag emot kvällshandlingens frestande lockande pockande semelkyl men jag unnade mig en ostpizza, creamy cheese. Ja så är det.

                                   
                                               
                     
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar