torsdag 2 januari 2014

Once upon a time......



Ja det finns väl inget att orda om texten va ? Tänk efter om det passar in i ditt liv !
Jag måste få förklara varför det finns några inlägg från typ förra året och varför jag inte fortsatte då eller varför jag tog upp bloggandet då från första gången jag bloggade. Hängde ni med ?

Jo så att jag har bloggat i ett par år tidigare men när jag blev en "offentlig " person i och med min affärsrörelse så fick jag snällt sluta ventilera mig. Driver man eget eller är i någon form av ansiktet utåt för ett företag så måste man tänka sig för med att tycka, tänka eller bara uttrycka sig. Det kan slå tillbaka. För ett år sedan så hade jag ett behov av att ventilera mig när jag återupptog skrivandet och det gjorde jag under mitt alter ego Kärringa Nyberg ! Jag blir kallad så och kallar mig själv det. Man bör inte blicka tillbaka men en kort sväng då - jag var slut, trött i kroppen och i själen. Jag tillät inte mig själv att vila eller säga nej och omständigheter i i livet gjorde att jag sa upp mig från mitt arbete utan livlina för att jag valde att må bättre. Dumt kanske men inget jag ångrar. Väljer du att titta på dom första inläggen från januari förra året så får du mer pejl. Den berömda väggen eller det svarta hålet uppenbarade sig i allafall.

Jag tog en time out i livet kan man säga.

Som sagt så skall vi inte grotta ner oss i förr utan vi siktar framåt, det känns så himla bra. Ur varje motgång föds en framgång om man vill ! Idag har jag vett på att bromsa, sakta in, stå på tomgång och växla upp när jag bör. En Ferrari kan inte köra på overdriven från Göteborg till Stockholm. Tänk på det.

Nu är det en session i soffan och i morgon börjar fastan. Jag har i dagarna två trappat ner på intaget av mat och ätit soppa, smoothie och fil ....... Kanske lite choklad med......... Och några glas rött 😚 men det måste ju ändå räknas in som flytande frukt eller !?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar